Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 2 februari 2024

I dag ska jag faktiskt börja med att skryta lite.
Jag var på hälsoundersökning i går, och jag fick höra att jag hade ett exemplariskt blodtryck 😄
Det känns ju helt fantastiskt bra.
Vardagsmotionen ger resultat.
Även blodsockret och kolesterolet låg bra.
Däremot har jag lite lågt blodvärde, så då är det kanske inte så konstigt att jag har känt mig lite trött och seg under en längre tid.
Och det har ju förmodligen sin förklaring i mina blödningar som jag har haft, och kroppen hinner aldrig återhämta sig tills det är dags igen.
Jag har skickat ett meddelande till hälsocentralen, så jag väntar på återkoppling från dem om en tid.

Det känns ju att jag inte är 25 år längre.
Kroppen förändras.
Och det ska väl kanske kännas att jag har jobbat inom vården i 30 år.
Jag känner framförallt att jag inte är den samma som jag var innan jag blev utbränd.
På gott och ont.
Tänker i bland på om det kanske var meningen?
Jag blev helt enkelt tvungen att trycka på pausknappen och/eller eller dra i handbromsen.
Jag får känslan av att en del tror att man "låtsas", bara för att slippa jobba.
Därför att de inte förstår bättre.
Det finns så mycket fördomar om just utbrändhet.
Konstigt att det är så många som drabbas av det i så fall.
Jag får ont i magen bara jag tänker på hur jag mådde.
Och jag är livrädd att bli utbränd igen.
Som jag har skrivit tidigare så tror jag att min arbetsmoral inte alltid har varit för mitt eget bästa.
Men det är nu efteråt som jag förstår det.
Jag har lärt mig att släppa på mitt kontrollbehov som var skadligt för mig.
Jag ville allas bästa, och det funkade inte. 
Insåg att det går inte göra alla nöjda.
Och jag jobbar fortfarande på det.

Ingunn är stark hon.
Hon drog in över Strömsund med full kraft i onsdagskväll, och höll sitt grepp om oss framförallt under natten och förmiddagen i går.
Det var lite svårt att sova då hon tog i.
Det var tur att Moa och Elias åkte till Umeå på onsdagen och han hem innan det började.
Elias tog en semesterdag och följde med Moa som äntligen fick bli fri gipset.
Det är kul att de vill "hänga" med varandra.
Brännskadan har läkt, men det ser ut att kunna bli några ärr.
Jag hoppas verkligen att hon får en rejäl ersättning för det.

Jag är så glad att jag har lockat med Maria på yogan.
Då träffs vi minst en dag i veckan, och hinner checka av livet just nu, i bilen till och från Ulriksfors.

Jag tror mer och mer på: Karma- gärningarnas lag (sådd och skörd-handling och konsekvens)
Summan av handlingar under livet som människa.
Goda gärningar ger positiv karma och vice versa. 

I dag har jag unnat mig en semesterdag och ska börja med årsräkningen för min huvudman.
Tanken är att jag förhoppningsvis inte behöver sitta med det hela helgen.
Det är alltid gruvsamt innan jag börjar, men när jag väl har börjat så brukar det gå bra.

Trevlig helg och på återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar