Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 9 februari 2024

Årsräkning stod överst på att göra listan den här veckan.
Började förra fredagen och blev klar i går, med fantastisk hjälp av en duktig person på överförmyndaren.
Utan henne hade jag inte fått till det.
Ören borde förbjudas.
De ställer alltid till med problem.
Nu inväntar jag bara årsbesked från banken och sedan kan jag lämna in det.
Om jag inte minns helt fel så har jag varit godman/förvaltare sedan 2015.
Jag vet att det alltid finns behov av det, så jag kan verkligen rekommendera er att pröva.
Jag tycker att det helt klart är värt det.
Jag brukar oftast ha två huvudmän, men just nu har jag bara en.
Det kan vara lite klurigt när man är ny, men det finns så bra hjälp att få och flera att fråga.

Bältros.
Trodde först att jag hade fått nässelutslag som kliade.
Men de brukar ju försvinna efter ett par dagar, och de brukar inte sticka och bränna.
Googlade och mina misstankar bekräftades när jag fick komma till HC i morse.
Så nu ska jag äta en medicin som heter valacicklovir.
Man kan tydligen få allt möjligt när man har fyllt 50.
Hade ju tänk jobba den här helgen, men av det blev det inget, av säkerhet om de gamla.
Har man bältros kan man smitta personer med vattkoppor, men bara om inte personen har haft vattkoppor förut.
Så det är i alla fall ingen fara att jag smittar Tomas och barna som tur är.

Ute är det kallt och strålande solsken.
Jag tror inte att jag har varit med om ett så varierande väder som den här vintern.
I lördags kväll svängde det om och blev ett riktigt busväder igen, fast ännu värre.
Det snöade, blåste och drev, så på söndag morgon fick vi putta upp ytterdörren med möda, och Chess djupdök rakt ner i snön.
Vi skattar oss otroligt lyckliga att vi har snöslungan.
Oftast slängs det in höga och breda plogkanter som inte alltid är så lätta att ta reda på.
Vi trotsade busvädret och hämtade Tomas pappa och bjöd honom på middag.
Grabbarna spelade två matcher i Östersund på lördagen med en vinst och en förlust.
I kväll spelar de hemma mot Ulriksfors i Engconhallen.

Trevlig helg och på återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar