Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 19 januari 2024

Matmilen Östersund 13 januari.
Tomas fick det i julklapp.
Vi började på Brödernas.
Där fick vi mini hamburgare och pizzaslicar med nutella och jordgubbar.
Sedan fortsatte vi till Hotell Östersund.
Där njöt vi av maten på bilden ovan, Gös.
Det var nog den rätt som jag tyckte allra bäst om.
Efter det gick vi över gatan till Pinchos.
De bjöd bla på kryddiga kycklingspett.
Därefter traskade vi genom hela centrum till Upstairs.
Där serverade de hummersoppa.
Taco bar bjöd på en het burrito.
Sista stället var Grekisk grill och bar.
Då var vi redan så mätta, men jag smakade på panerad fetaost.
Det var nog det som vi båda tyckte var minst gott.
Dryck ingick inte, så det fick vi beställa utöver.

Vi fick höra att det var 276 personer i omlopp på de olika restaurangerna. 
Det var väldigt trevligt, roligt och mysigt att gå runt och bekanta sig med flera nya ställen för oss.
Hotell Östersund fick bäst betyg. 
Förutom att maten var godast där så stod det en personal och tog emot oss, presenterade maten och vad vi kunde dricka till.
Såg att nästa matmil är den 16 mars.
Detta anordnas på flera olika orter i landet.
Det kan definitivt bli fler gånger.

Den här veckan har jag börjat med yogan.
Det blev både på tisdagen med Joachim, och på onsdagen på Folkets hus med en tjej som är hitflyttad.
Som det lät på henne så kan det bli fler gånger.
Men i första hand kommer jag att gå på tisdagar, och ev någon torsdag ibland.
Jag har känt på slutet att jag verkligen har saknat yogan.
Det är det som passar mig bäst just nu i livet.

I går bytte jag gardiner i vardagsrummet.
Jag tyckte att det blev så vårigt, ljust och mysigt.
Jag trivs så otroligt bra hemma.
Även fast jag inte har ett hem som skulle platsa i tex Vem bor här?
Har tittat på så många avsnitt, och konstaterar varje gång att jag varken har behov av femtielva prylar, eller att vi förmodligen inte passar in i någon specifik genre av inredning.
Men det är roligt att se hur andra väljer att inreda.
Jag klippte även håret i går, som verkligen var välbehövligt.
Det är så lyxigt och smidigt att hon kommer hem till mig.
Hon vet precis hur jag vill ha det.

Den här veckan har vi haft det kallt igen, och det har även snöat en hel del. 
Och det blir nya förändringar på jobbet (igen).

Vi kommer att få en ny chef från 1 februari.
Och så ska vi börja med grundschema i stället för önskeschema, vilket jag tror kommer att bli bra.
Det sparar massor med tid och energi.
Det har varit lite för mycket förändringar nu ett tag enligt mitt tycke.
Och det har som alltid sina för och nackdelar.
Jag förstår och respekterar dem, men det skapar alltid en viss oro och inte minst spekulationer.
Det vi skulle behöva nu är lite arbetsro.
Än en gång, jag är glad att ha kommit i gång med yogan.
Det är så mycket som är kaosigt och oroligt överallt.
Det är inte så ofta som man får höra något positivt och roligt.
Är det konstigt att man längtar bort nån gång?
Det är inte så konstigt att folk går in i väggen.
Det är tur att det i alla fall blir ljusare och just nu skiner faktiskt solen här trots att det är -16 grader.
Jag ska förbereda mig för jobbarkväll och helg.

På återseende och önskar dig en riktigt trevlig helg!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar