Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 8 mars 2023

Jag har bakat jitterbuggar för första gången.
Jag har aldrig varit mycket för att baka småkakor.
De fick väl godkänt.
Det är kul att pröva något nytt.
Det var Marie Mandelman som inspirerade mig, men jag använde mig av ett annat recept än hennes.
Citron och mynta är inte riktigt mina favoritingredienser. 

Att ha naturen runt knuten har många fördelar.
Detta kort tog jag på en lunchpromenad med Chess.
Upptäckte att det låg tre stycken till i närheten när de upptäckte mig, och skuttade i väg.

Det är lugnt och stilla.
Jag känner bara harmoni.
Samtidigt så är jag ganska trött på vintern just nu.
I natt kom mera snö.
Men ljuset väger upp och gör allt så mycket lättare.

Jag går med lätta steg till jobbet.
Det känns roligt att gå till jobbet.
Och jag känner mig nöjd när jag går hem.
Det är skönt att slippa ha ont i magen när jag går och lägger mig på söndag kvällarna.
Och framför allt kunna sova en hel natt utan att vakna och tänka på jobbet.

Med tanke på mitt förra inlägg om att det bla inte går göra alla nöjda, så läste jag ett bra citat:
En del verkar så satans målmedveten i jakten på att hitta fel hos andra, att man starkt kan misstänka att de förväntar sig någon form av belöning när de lyckas.
Med det skrivet så vill jag betona att ingen är fel eller fördomsfri, men det finns gränser för hur, och om vad man uttalar sig om andra.
Jag läser ofta om hur mycket Jeanette Höglund (Vid din sida) får ta kritik om än det ena och än det andra.
Folk har åsikter om a
llt.
Hon och hennes ideella medarbetare gör ett fantastiskt jobb med våra hemlösa och fattig pensionärer i landet.
Det är otroligt att de orkar kämpa vidare.

Maria har blivit mormor till en söt liten tjej 💖
Jag är så otroligt glad för hennes skull 😄

Moa har fått en operationstid nästa vecka i Östersund.
Hon får åka hem redan samma dag.
Och sedan väntar en ca 6 veckor lång sjukskrivning.

I lördags fick Ibk utveckling äntligen en välförtjänt vinst mot Krokom.
Nu återstår bara två matcher innan innebandysäsongen är slut.
Vi åt middag tillsammans med mamma och pappa.
Och i söndags bjöd vi Tomas pappa på surströmming.

På fredag ska jag och Tomas åka och se Weeping Willows på folkets hus i Östersund.
Det ser jag väldigt mycket fram emot. 
Vi såg dem på julkonserten i Umeå i december, och de växer ju mer vi lyssnar på dem.
Magnus har ju en helt fantastisk röst.
I mitt tycke är det få som kan mäta sig med honom.
Det skulle vara Freddie Mercury då, men de är så olika så de går nästan inte jämföra.
Sedan väntar första jobbarhelgen.

Ha en fin dag på internationella kvinnodagen.
På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar