Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 13 mars 2023

Vackert!
När man lyckas ta en bild precis innan solen går ner 😄
Taket på hälsocentralen kom också med på bild.

Tomas hade tid hos hörcentralen för att få nya hörapparater i fredags, så vi hade em på oss att handla lite innan konserten.
En konsert som var helt magisk.
Vi satt som två "barn på julafton" med tindrande ögon och njöt i två timmar.
Anders Hernestam är verkligen en grym trummis.

Niko Röhlcke.
Imponerande musiker som spelade flera instrument.

Magnus upptäckte vi nog på riktigt när han var med i Så mycket bättre.
Innan dess så förknippade vi bara Blue and alone med pistvakt.

Patrik Kolar som spelade på Stikkan Anderssons inlånade keyboard.
Deras egna keyboard var på reparation.

De spelade både nya och gamla låtar.
Det var meningen att det skulle vara deras premiärspelning, men eftersom det snabbt blev slutsålt så hade de första spelningen på torsdagen.
Magnus kallade oss alla i publiken för sina grannar.
Han bor ju nu mera i Ås, och är som han kallade sig för semibonde.

Ola Nyström
Och ett extra nummer fick vi också efter uppskattade applåder som uppmanade till att vi ville höra mera. 

Nästa kulturinslag blir i maj då vi ska på Depeche mode på Friends arena.
Min 3:e och Tomas 13:e konsert med dem.
Maria och Mattias första.
Dagen efter har jag bokat bord på restaurangen TAK.
När jag var i Stockholm i höstas så gick jag dit och kikade medan jag väntade på Lena och Sara.
Den ligger på Brunkebergstorg, ett stenkast från hotellet som vi bodde på då.
Stjärnkocken Frida Ronge som äger restaurangen var med i Kockarnas kamp, och då blev jag nyfiken på den.
Det ska bli riktigt roligt.

Detta är mitt rätta element.
Helst efter en lång arbetsdag och en god middag.
Då är det lätt att nicka till och bara njuta av värmen.

I dag är jag ledig.
Jag ska köpa presenter till stresskurshandledarna.
Det är sista träffen på torsdag, tråkigt nog.
Det har verkligen varit toppen.
Tyvärr sammanfaller den på samma dag som Moa ska operera sig, men morfar är så snäll och ska skjutsa in henne, och är kvar tills hon är färdig att få åka hem.
Jag hoppas bara att Moa hinner krya på sig från förkylningen.

Pimpelsäsongen startade inte något vidare för varken Petter eller pappa i lördags i Rossön.
Bättre lycka "skitfiske" nästa tävling.
Bandysäsongens sista matcher slutade i går med en vinst och en förlust.
Nu blir det lite vila tills golfsäsongen startar.

Jag tror att Loreen kommer att ha mycket goda förutsättningar att representera Sverige i Eurovision, igen.
Hon är fantastisk på scenen.
Satt och funderade på hur de ska frakta hennes scenrekvisita till Liverpool?

Semesterschemat ska läggas, och jag är så glad att jag har juli i år.
Förhoppningsvis lyckas jag och Tomas få semester samtidigt.
I dag när det snöar och blåser is känns semestern väldigt långt bort.
Just nu har vi inget inplanerat.

Jag får tillbaka lite på skatten även i år 😄
Det ska läggas på vårt gemensamma ambitionskonto.
Det behöver minst sagt fyllas på efter Österrikeresan.
Det har i princip sinat tomt sedan dess.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar