Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 9 januari 2023

Nyåret firades med en trerätters middag med familjen.
Tomas och jag gillar ju ostron, så vi drog till Laxsjö och köpte ett dussin på
Mobacks kök & skafferi som vi hade till förrätt.
Vi hade en till förrätt också om det var någon som inte gillade ostron.
Till varmrätt hade vi tjälknöl och mini potatisrulle.
Och till efterrätt åt vi after eight pannacotta.
Det blev en riktigt lyckad, mysig och trevlig middag.
Man ska unna sig, som Moa brukar säga.
Det är roligt att lyxa till det vid speciella tillfällen.
Mamma och pappa fick sin julklapp.
En trälåda från crate lab , som de behövde lösa en gåta, för att få koden till låset, för att kunna öppna lådan.
Om de inte hade lyckats lösa gåtan fanns det en liten såg till låset.
Det fanns flera olika lådor att välja på, och med kofot ist för såg.
Deras låda var fylld med olika delikatess produkter.
Det blev en väldigt rolig och uppskattad julklapp.

Jag har blivit erbjuden att komma tillbaka till Solbacken, och jag har tackat ja.
Det är en tillsvidaretjänst så det känns ju helt fantastiskt.
Jag kommer att jobba på en avdelning, och det kommer att bli toppen.
Det blir som att komma hem igen 😊

Jag vill förtydliga att jag inte är deprimerad.
Jag vet inte vart en del har fått det i från?
Det är jättetråkigt om det pratas, och det har blivit ett rent missförstånd.
Jag har inte riktigt velat inse och skriva att jag är utbränd, men har ju förstått att det är det jag är.
Som tur är han det inte gå så långt, som jag har förstått att det har gjort för många.
Men när jag ser tillbaka på hur jag har byggt på mina sk. symptom från veckan före semestern, så förstår jag att det kunde ha blivit mycket värre.
Jag vill inte kalla detta som ett misslyckande, utan mer som ett uppvaknande.
Nu ska jag sikta på en nystart, ett nytt insiktsfullt kapitel i mitt liv.
Jag vet vad jag vill ha mer av i mitt liv, och jag vet definitivt vad jag inte vill ha mer av.
Jag har fått fina vänner på stresskursen som jag håller kontakten med, och det är också en slags bearbetning.
På torsdag ska jag träffa dem igen, och det ser jag fram emot 😄

Jag och Tomas har haft tre mysiga dagar tillsammans.
Vi har tagit promenader med Chess.
Lagat två för oss nya maträtter.
Tittat mycket på film och tv.
I fredags skrattade vi så mycket åt Henrik Dorsin, Vanna Rosenberg, Johan Ulveson mfl. i Scalarevyn, så nu lever vi minst 10 år till 😉
Skottat och slungat snö i massor. 
Och städat ut julen.
Det är något som jag uppskattar, och tycker otroligt mycket om.
Att trivas hemma är värdefullt.
Man inser vad som betyder mest 💗

Vi har besök av ekorrar, rådjur och jättemycket fåglar på gården varje dag.
Det är alltid trevligt att titta på.
Så nu ska jag fylla på fågelmataren och ta in ved.
Handla och ta min dagliga promenad.

På återseende!
:O) 

 

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du fått jobb och att det känns bra. Det kan säkert vara stressigt på Solbacken också med men då hänger inte allt på dig på samma sätt. Det är fler som hjälps åt och delar på ansvaret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns riktigt bra 😄 👍👍/Katarina

      Radera