Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 1 augusti 2021

Förra fredag lyxade vi till det.
Man kunde få beställa en påse med havskräftor, rökta och vanliga räkor, en hummer och 2 röror på coop.
Hur ofta ges man den möjligheten här i Ström?
Jag gjorde en västerbottenostpaj till.

Det hör verkligen sommaren till tycker jag.
Alltid trevligt att sitta och plocka, skala och äta med fingrarna.
Och det får ta lite tid.
Man sitter och pratar, dricker och njuter.

På lördagen bjöd vi hit Maria och Mattias på grillat...

och kanelbullepudding med punchgrädde.
För att få ner den spelade vi lite kubb i mellan.
När sommaren är som bäst.
Att få träffas, umgås, skratta och ha trevligt tillsammans.
Och kunna sitta ute.

I torsdags när jag var ledig, hjälptes Tomas och jag åt att rensa bort ogräset, och gräva ur rabatten ordentligt, och fyllde på med ny jord.
Det blev så bra.
Sedan beställde vi pizza och åt tillsammans med mamma, pappa, Moa och Elias.
Mamma och pappa kom hem i tisdags efter en vecka hos Gun och Bertil, så det var roligt att träffas och höra hur de har haft det.

I går hoppade Moa tandemhopp i Östersund tillsammans med sin kompis Emma.
Det hade jag aldrig vågat.
Moa är definitivt mycket modigare och tuffare än mig.
Synd att jag inte kunde följa med.
Det hade varit jättekul.
Jag är glad att Susanne fotade och filmade så jag fick se.

Nu har jag 5 timmar kvar till semester.
:O)
 

2 kommentarer:

  1. Njut av din semester.
    Tror ingenting räds denna underbara tjej.hon skulle vara föreläsare ..
    Tack för allt du delar med dig av kram linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Linda, det ska jag göra :)
      Nä Moa är otroligt tuff och modig.
      Jag tror att hon kan gå hur långt som helst, bara hon ges möjligheten.
      Jag är glad så länge hon får må bra.
      Jag uppskattar verkligen att du lämnar en kommentar. Kram Katarina :)

      Radera