Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 19 juli 2021

Elias har blivit antagen till distriktslaget P16 Jämtland/Härjedalen i innebandy.
De ska åka till Oxelösund/Nyköping på höstlovet 30 okt till 2 nov och spela SM.
Jag och Moa har en tanke om att åka ner och titta, men vad jag förstår så har det inte tagits något beslut om det får vara någon publik än, så vi får avvakta med att boka något.
Eftersom han är ensam spelare, förutom tränaren från Strömsund så är det kanske kul att se några välkända ansikten.
Jag hoppas att det är genomförbart, det skulle vara så kul.
Sist Elias var med till Gävle så fick vi veta att han hade blivit antagen så sent, så jag hade inte en chans att söka ledigt etc.
Då åkte de direkt efter nyår.
Då fick vi titta på matcherna på tv (köpte matcherna via en app och streama)
Elias hinner fylla 17, men pga pandemin så blev det inget i fjol, då det skulle ha åkt.

I går var Tomas och Alva och plockade hjortron.
Det blev ca 5 liter.
Tomas rensade och kokade sylt i går kväll, så i dag kunde jag blanda det i smoothien till frukost.
Vilken lyx!

I morse vaknade jag vid 5.30 och hörde att det spolade vatten på toaletten.
Det var rejält blött på golvet, och mina kläder som låg i korgvagnen bredvid.
Det har hänt några gånger förut också, och då har vi tänkt att det spökar.
Men det kan även vara för att vi inte har vridit av kranen ordentligt.
Och när någon spolar i huset så sätter den i gång också.
Det är nog mer rimligt.
Undrar hur länge den har stått och spolat?

Skönt med ledig dag.
Ladda för en 4 dagars arbetsvecka.
Det är inga varma vindar.
Satte faktiskt på mig underställströjan när jag gick ut med Chess i morse.

Hörde jag någon viska semester?
10 dagar...
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar