Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 10 augusti 2021

Jag jobbade verkligen in i det sista.
Kl 21 gjorde jag kväll, och bubblet stod och väntade när jag kom hem.
På måndagen fick jag bästa starten på semestern.
Maria och Mattias hämtade upp oss, och så åkte vi till Forsaleden utanför Pilgrimstad.
Vi började med att köra lite fel. 
Men vi resonerade som så, att hade vi inte kört fel så hade vi ju inte fått se de byar vi passerade.
Alltid kul att utforska i sitt eget län.
Vi har uppenbarligen mycket osett.
De dukade upp värsta gofikat som vi blev bjudna på, på första parkett intill forsaleden.

En otroligt vacker plats som ingen av oss hade varit till innan.
Känns som att detta kan bli ett smultronställe.

Vi är privilegierade som har så fina vänner.

Vi hade kunnat bada, temperaturen var helt ok, men ingen var badsugen.

Jag älskar att samla på minnen.
Och titta på kort på allt som vi fått uppleva.

En mycket trevlig och fin dag på alla sätt och vis.
Fler dagsutflykter kommer det att bli.
Det enkla kan definitivt vara det bästa.

Resten av veckan bestod av att bocka av på "att göra listan".
Rensa och städa i garaget.
När jag flyttade åt min huvudman så hamnade en del grejer i vårt garage, då det blev lite bråttomt på slutet.
Då var det vinter och kallt, så det vart inte läge att stå och sortera så mycket.
Nu fick jag tid att fixa med det sista i lugn och ro.
Och jag tror att vi förmodligen fick ett av Strömsunds renaste garage.
Vi var på Lia/återvinningen, och Röda korset.
Lämnade in gamla bildäck för återvinning.
Jag började sätta om blommor, och Tomas gjorde ett nytt skydd för gräsklipparen och snöslungan.
Vi unnade oss en golunch/langos på campingen.
Jag gratulerade min huvudman på födelsedagen med tårta och presenter.
Och förberedde för att fira Elias på 17 årsdagen.

Tänk vad tiden går...
6/8 2004.

7/8 2021.
Elias hade kalas för sina kompisar på födelsedagen, så vi bestämde att fira dagen efter.
Jag känner en sådan enorm lycka att jag har fått tre fina barn.

Det blev grillade spareribs och majs med potatisgratäng och kål.

Förutom chokladbollar som Elias önskat, blev det Helgatårta.
Lukta gott/Versace edt och "presentkort" på en valfri bandyklubba, bidrag till en ny dator eller något annat som han behöver.

På söndagen öppnade sig himlen och vi hade en innedag.
Förutom att vi hämtade Alva i Backe.
Tomas gjorde blomkålssoppa till middag.
Vi tittade på film och tv hela em/kvällen.
Jätteskönt!

I går anmälde jag Elias till intensivkurs i Vilhelmina nästa år.
På sommarlovet veckorna 32-33.
Det gäller att vara ute i god tid, då de tar emot 4 elever åt gången.

I morgon ska vi lämna in vårt matbord för omlackering.
Och på torsdag åker Tomas och jag till Karlstad...
Det ska bli så roligt.

På återseende!

:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar