Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 9 juli 2021

Trappen är klar.
Det blev en jättestor skillnad.
Vi är så nöjda.
Och så har vi ju fått lära oss något nytt.
Jag att slipa och att vi måste ha kvistspärr färg.
Nu ska vi vårda trappen bättre än vad den har blivit innan.

Jag är så överlycklig över mina pion knoppar.
I fjol hade jag en.
I år två.
Nästa år planerar vi för att köpa fler pion buskar.
Vi har haft fint dekorationsgräs, men det tyvärr så har ogräset tagit över mer och mer, och det är svårt att gallra.
Så jag tror att vi kommer att ta bort det redan i sommar eller till hösten, och fylla på med helt ny jord.

Jag älskar den där hårda fasta knoppen.

Potatisen växer så det knakar, kan nog skördas till surströmmingspremiären.
Hallonbuskarna och morötterna växer däremot sakta.

Njuter av vår fina tomt.
Jag trivs så otroligt bra här.

Skönt med tre dagars ledighet.
Jag längtar semester så mycket nu.
Vissa mornar är det en ren pina att kliva upp, är så trött.
3 veckor kvar.
Har bara några, Att göra saker.
Behöver verkligen sätta om blommorna.
Jag brukar försöka göra det var annat år.
Står ute vid komposthögen, så gör det inget hur söligt det än blir.
Och jag kan lämna det där tills jag är klar.
Sedan behöver garaget en handpåläggning igen.
Dock inte lika mycket som när vi rensade där för ett par somrar sen.
Man stoppar bara in, och det flyttar ju inte på sig själv, konstigt??
Och lite annat småfix som inte tar så lång tid.
Man kan aldrig döstäda för mycket, eller för tidigt 😉
Ju mindre man har den dagen det är dags att flytta desto bättre.
Och ingen annan ska behöva ta hand om allt skit som har lagts på hög.
Skriver hon som har fulla bastun och utrymmet bredvid med grejer.

I morse när jag låg i sängen, halvt sovande, så kom jag på en helt briljant idé, att det borde finnas hjärtstartare i mobilen.
Jag sa det till Tomas, som svarade - det är för dåligt batteri.
Jo förvisso.
Så var det slut på den konversationen.

Det ser ut att bli en riktigt fin dag.
Vi får besök av Lena och Jonas i dag.
Det är ett helt år sedan sist.
Det ska bli så roligt och trevligt.
I morgon blir det en hel dag i Östersund.
Det ser ut att kunna bli lite regn, men det hinner ändras till dess.

Önskar dig en riktigt trevlig helg!
:O)

 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin trappa. Pionknoppar är det något visst med. Vi saknar ibland att inte ha någon egen täppa längre. Tre veckor kan gå fort. Men dina veckor går antagligen inte lika fort som Solveigs tre sommarlovsveckor. Tiden är konstig. Ibland när man inte vill rusar den.
    Jag lov när jag läste om bastun. Så hade vi när vi flyttade till en villa som hade en nybyggd bastu. Vi förvarade massor av saker där. Ingen av oss är förtjust i att använda den till att svettas i. Hoppas ni har det extra trevligt när ni nu har besök.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Bosse :) Det blev riktigt bra.
      Ni har fördelen att ha fina trädgårdar runt omkring er som ni kan besöka.
      Men jag förstår att det är inte samma sak som att ha eget att pyssla om.
      Jag hoppas att dessa tre veckor går fort, men semestern lär väl gå ännu fortare är jag rädd. Det brukar göra det när man är ledig.
      Vi har använt bastun alldeles för lite för att inte använda det till som nu ett förråd.
      Vi hade det jättetrevligt och fint väder :)
      Tack för att du tittade in och att du lämnade en kommentar.
      Kram Katarina

      Radera