Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 6 juli 2021

Lånad bild från nätet.
Tulpanträd.
Hur vacker som helst.
Visste inte ens om att det fanns.
Alltid roligt att lära sig något nytt.

Tillfälligheter.
Som gör att man träffar den som man ska leva sitt liv med.
Jag tycker att det är fascinerande att höra andra berätta.
En kille och tjej träffas på ett café.
Hon jobbar där och han kommer dit med en kompis.
De träffas på en dans.
Hon flyttar och börjar jobba på en annan ort, och han åker i väg som FN soldat.
De börjar brevväxla.
När han åker hem till Sverige så stannar han ett par dagar och hälsar på henne, innan åker han hem.
Hon flyttar hem.
Och de blir snart därefter ett par.
Han berättar det med ett leende på läpparna.
Det märks att kärleken och de fina minnena finns kvar.
60 år har de varit tillsammans.
Hon säger - inte konstigt att vi känner varandra utan och innan.
Han berättar att de har rest mycket sedan de gick i pension.
De kunde gå i pension tidigare båda två.
Tänk vilken ynnest att äntligen få tid till varandra.
Barnen är vuxna och de har barnbarn.
Livet.
Sådant som gör att det blir mer innehållsrikt och fyllt med en massa glädje.
När man tar sig tid att fråga och lyssna.
Att ta lärdom av det som berättas.
Det är viktigt att ge varandra utrymme och frihet.
Man kan aldrig äga en annan människa.
Svartsjuka och kontrollbehov skadar förhållandet.
Och att det går alldeles utmärkt att vara tillsammans utan att vara gifta.
Tillfälligheter som gör att livet förändras.
Oftast till det positiva, tyvärr i bland till det negativa.
Utifrån många val som man gör.
Eller av andra orsaker som man inte kan påverka som tex sjukdom.
Tillfälligheter.

I bland funderar jag på hur andra tänker.
Men det är ingen mening, för jag förstår ju ganska snabbt att de definitivt inte tänker som jag.
I bland säger en människa precis det jag tänker.
Och jag blir så överlycklig att det finns hopp.

:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar