Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 4 april 2021

Plötsligt händer det!
Det är med en sådan glädje som jag kan skriva att vi äntligen har köpt en ny bil.
En Renault Kadjar -16.
Det blev väldigt spontant i onsdags.
På Folkes bil här i Strömsund.
Det var bara meningen (igen)
Vi har tittat på just en sådan bil i flera år, och nu fanns den här på andra sidan bron.
Det kunde ju inte bli bättre.
Det känns så underbart och fantastiskt roligt.
Den är jätteskön att åka i, och har allt vi ville ha och lite till.

Sedan kan jag även avslöja det roliga, som jag egentligen hade velat berätta i förra inlägget.
Petter har fått jobb på Barona 😄
Han ska börja den 19 april.
Han har precis som Moa en 3 månaders provanställning, med möjlighet till tillsvidare tjänst.
Jag är så glad för hans skull att det äntligen har lossnat.
Det har varit så trögt under en lång tid.
Så nu känns allt så mycket lättare och positivare.
Det är viktigt att träffa folk och ha något att göra.

Så i går på påskafton firade vi med bubbel med mamma, pappa, Moa och Elias innan vi tog för oss av påskbuffén.
Det är inte så ofta man har fler än en sak att fira.

Nedräkningen har börjat tills jag får återgå till Gästis.
(5 arbetspass kvar)
😄😄

Solen har tyvärr skinit med sin frånvaro under påsk.
Mera blåst.
Men jag fick se de första strömstararna någonsin i går.

På återseende!
:O)

 

2 kommentarer:

  1. Kanonfin och skön bil som jag helt spontant köpte ;) Plötsligt händer det

    SvaraRadera