Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 30 mars 2021

Home makeover.
Det känns så roligt att äntligen ha möjlighet att byta ut det gamla.
Vi hade en tanke att köpa ett nytt bord också, men det vi har är både stabilt och rätt storlek för oss.
Så vi har bestämt oss för att bara fixa till bordskivan.
Jag är så glad att vi tänkte om.
Det sägs ju att det är inne att återvinna.
Rummet fick en helt ny look.
Tycker att det är kul att tänka lite utanför boxen.
Jag gillar ju färg.

Tomas och jag åkte till Östersund i fredags för att hämta stolarna, som hade skickats till Jysk.
Vi passade på att gå och äta pizza, och sedan gick vi på några affärer.
Jag hade nästan glömt bort hur det var att åka utanför 50 skyltarna.
Det var riktigt roligt att se och göra något annat.
Vi har verkligen inte varit bortskämda med sådant det sista året.


På lördag em bjöd vi hit Carina och Peter på korvgrillning (jättegod vildsvinskorv) och på äggtoddy.
Vi hade inte träffats sedan före jul, så det var så trevligt.
Eftersom Tomas och jag var ensamma, så passade vi på att äta surströmming till middag.
En försmak av sommaren.

Petter var med en kompis och pimplade och satte ut gäddsaxar.

Ormhassel blev det nya påskriset.
Det som är så bra är att jag kan spara det.
Och videkisskvistarna är konstgjorda.
Blomsteraffären tog hem när jag frågade, så det kan man verkligen kalla service minded.
Man ska aldrig vara brydd för att fråga.
Många är verkligen tillmötesgående, och tar hem det man efterfrågar om de kan.
Sådant ger ringar på vattnet. 

Egentligen har jag något riktigt roligt att berätta, men jag har lovat att inte säga något än, så det får bli i nästa inlägg.
Kanske kan någon lista ut vad det är.
Jag är sååå glad!!

Passar på att önska er alla en riktigt Glad Påsk!
Hoppas att vi alla får fint väder så vi kan vara ute mycket.
Påskpuss och kram
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar