Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 21 april 2021

Den här bilden tog Tomas i går från vårt hus.
Även om jag skulle föredra sjöutsikt så är inte fjällutsikt helt fel heller.
Det är vackert på olika sätt.

Att gilla olika är en ynnest.
Jag och Maria brukar ofta prata om det.
Att ha ett brett synsätt, att vara öppen för att pröva och uppleva nya saker.
Det gör livet mer innehållsrikt.
Och det ena behöver inte utesluta det andra.
Att inte vara omöjlig, och vara nyfiken på.
På vägen upptäcker man vad man vill ha mer av, eller kanske känner att man är nöjd med att ha gjort det en gång.
Valet är som tur är helt fritt.
Jag skulle ju tex aldrig ens slås av tanken att åka vasaloppet, springa maraton eller klättra till Mount everest.
Några sådana ambitioner kommer jag aldrig att få.

Den 1 juni var det meningen att jag och Maria skulle åka på en föreläsning till Östersund med Tomas Gunnarsson, som är inställt för 3:e gången.
Men eftersom vi båda har lagt ledigt så tänker vi viga den dagen för oss ändå.
Så nu har jag planerat en roadtrip, och ett par saker som ska bli en överraskning för Maria.
Ingen av oss har varit dit förut.
Precis som i fjol när vi åkte till Englamaria i Offerdal/Kaxås.
Jämtland är större än man tror.
Det är många ställen som jag aldrig har varit till.
Detta ger ju oss möjlighet att utforska några av dem i alla fall.
Föreläsningen är framflyttad till den 2 september.
Vi får se hur det ser ut då?
Eller om det blir en till roadtrip?
Det handlar om att kunna se möjligheterna.
När det inte blev det som vi hade tänkt, så gör vi något annat av det.
Minst lika trevligt och roligt.
Man kan inte hänga upp sig på småsaker.
Det begränsar ens liv, helt i onödan.

Det blev en ny grill.
Den vi har, har gjort sitt.
Vi köpte den av de vi köpte huset av.
Så den är minst 10 år.
Det ska bli kul att inviga den.
Kanske redan till helgen.
Det beror på vädret.
Just nu har vi snöblandat regn.
Det är skönt att sitta inne.
Titta på den stora älgvandringen i mellan åt.
Inga älgar i sikte än.
Men mycket fåglar, fågelkvitter och renar.
Rogivande och avkopplande.
Lite som mindfulness.
Det tror jag är viktigt för att få återhämtning och fylla på energi.

Men nu är det dag att göra ett litet ryck.
Chess behöver gå ut och en tvättmaskin som behöver sättas på.
Väntar på att Petters bil ska bli klar på verkstan så jag kan hämta den.

Tills vi ses igen, var rädd om dig!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar