Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 20 augusti 2020

I måndags firade vi Moa på 19 års dagen.
Hon hade önskat sig thai mat och pinocciotårta.
Vad gör man inte för sina barn?
Moa kom och hjälpte mig med att fritera kyckling. 
Så fick vi lite tid att umgås en stund på tu man hand.
Jag beställde wokade äggnudlar från thaivagnen vid lill ica.
Sedan kom mamma, pappa och Elias. 
Tomas och Petter var redan här.
Vi kunde sitta ute.

Vi kar kämpat i hop på många sätt.
Bandet mellan oss är starkt, byggt på kärlek och mycket envishet.
I dag är Moa en självständig, stark och vacker tjej både på ut och insidan.
Jag är så glad och stolt att få vara mina barns mamma.
De har lärt mig och berikat mitt liv så mycket.
Tack för att jag får följa med på er resa 💗
Det går inte att skriva det för ofta.


Precis när jag hade vant mig vid att komma hem från jobbet och maten är på G eller till och med klar, då börjar Tomas att jobba efter semestern.
Det var så skönt att slippa planera, handla och laga maten.
Det upptar en stor del av tiden.
När man helst bara vill lägga sig en stund på soffan, i stället för att börja laga mat.
Men det ju mest rimligt när man kommer hem först.
Vi är duktig på att dela upp sysslorna.
När jag jobbar helg så är det oftast Tomas som lagar mat.
Men oftast hjälps vi åt.

Elefanttunga, "rakborste".
Den står där i sin enkelhet och sprider glädje.
Vacker att titta på.

Petter trivs på sitt nya jobb. Känns så bra!

I går fyllde Tomas mamma Irené 83 år.
Vi kunde sitta ute på altanen och fika.
En otroligt varm och skön sommarkväll!

I dag börjar Elias gymnasiet.
Allting är nytt. 
De är några från hans klass från högstadiet som också ska gå handels och administration.
Och de kommer att ha lektioner med andra klasser där hans kompisar går.
Han får säkert nya kompisar som kommer från andra delar i kommunen.

Kul att se att ni är så många som läser min blogg.
Blogger har uppdaterats så jag har haft lite svårt att lära mig det nya.
Det har krånglat några gånger.
Men jag har lyckats att få till det som tur är.
Jag är urusel på att läsa instruktioner. Det spelar ingen roll vad det handlar om.
Det är så tråkigt. Jag vill bara att det ska fungera.
Så enkelt som möjligt.
Tur att Tomas har bättre tålamod med sådant.

Snart kvällsjobb. Längtar helg nu.
Vill njuta av solen och värmen.
På återseende!

:O)
 

2 kommentarer:

  1. Endast ett år kvar som tonåring. Mysigt att läsa om ert starka band.
    Viktigt med en funkande teamkänsla på hemmaplan med allt.
    Häftig växt - elefanttunga. Nytt för mig.
    Samma här. Datorer ska bara funka. Tyvärr har jag mycket problem med den saken sedan en vecka bakåt.
    Önskar dig en fin fortsättning på sensommaren.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Bosse :) Trevligt att du kikade in. Kram Katarina.

      Radera