Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 18 juli 2024

När man ser blomman i blomman.
Så söt och vacker.

I går var jag och Tomas på bio, premiären på Sommartider, den (nästan) sanna historien om Gyllene tider.
Den var riktigt bra, och en riktig gladfilm.
Bra skådespelare.
Ljudet gör så otroligt mycket för att få den rätta upplevelsen och känslan av musiken.
Tror inte att just denna film gör sig lika bra på tv.
Det var synd att inte fler tog chansen att se den, helst när det ändå regnade.
Det har ju snackats länge om att folk har saknat att kunna gå på bio, och nu när möjligheten finns så dyker inte så många upp, det är lätt att gnälla...

I dag var det meningen att jag och mamma skulle åka till Flykälen och äta kams och kesfil, men vi har bestämt att ställa in då det regnar mer eller mindre, och det verkar som att det ska göra det hela dagen.
Tomas jobbar och pappa hade ändå inte möjlighet att följa med.
Förra året när vi var dit regnade det också, och då satt vi bara och frös.
Annars är det en trevlig och rolig sommartradition att åka dit.
Vi satsar på nästa år i stället.

Tips!
Vilken otroligt stor skillnad det är att byta till en ny bäddmadrass.
Det är ju inte något man tänker på varje dag precis, men om du inte har bytt på många år så kan jag verkligen rekommendera dig att göra det.
Jag valde en på Ikea som heter Tussöy 180x200.
Jag valde den i första hand för att det är tvättbar klädsel.
Man kan dela på den så man kan tvätta en i taget, och då ryms den i tvättmaskinen.
Bäddmadrassklädseln på vår förra gick inte att dela på, så jag fick försöka tvätta den i badkaret, vilket gjorde att det kändes som den vägde ett ton.
Den nya bäddmadrassen är 8 cm tjock, så det gjorde också skillnad genom att sängen känns högre.
Såg att just denna madrass kommer att utgå inom kort, så det är något att ha i åtanke.
Den har fått bra recensioner. 
Jag tycker att det är fräscht att kunna tvätta upp klädseln 1-2 gånger per år, och helst på sommaren när jag kan hänga ut den så den torkar snabbt.

Vad tråkigt det måste vara att vara missunnsam.
Jag tycker att det är mycket roligare att unna andra, och att vara glad för deras skull.
Jag tänker också att det måste vara fruktansvärt tråkigt att vara snål.
  Jag vill försöka göra så mycket jag bara kan så länge jag lever.
Att få uppleva saker tillsammans med andra är värt så mycket mer än att hålla hårt i pengar som jag kanske inte får någon nytta av.
Det skapar minnen, glädje och gemenskap.
Tänk vad olika man är.
Att vara bitter för att andra lyckas med något som "jag" själv inte får till eller orkar ta tag i är bara sorgligt och ett val man gör.
Andra ska inte behöva se till att "jag" ska må bra eller får göra roliga saker.
Att ta andra förgiven är fruktansvärt egoistiskt.
Det borde finnas starka mediciner mot egoism och bitterhet.

Tre arbetsdagar kvar 😃
På återseende!
:O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar