Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 1 juli 2024

Det blev en bra helg.
I lördags åkte vi till Östersund.
Moa hängde på, så efter vi hade uträttat våra ärenden på stan så åt vi sushi på hennes favorit sushirestaurang.
Både jag och Tomas testade något helt nytt, och det blev verkligen en fantastisk smakupplevelse.
Sedan blev det en sväng till Lillänge.
Vi körde gissa låten/gruppen i bilen, något som jag är totalt urusel på, men som Tomas är skitduktig på, så det blev inga "poäng" till mig.

Vi har ju lyxen att kunna göra upp en eld hemma på gården när vi vill, och bara sitta och mysa med ett glas bubbel och ostron.
Det är så avkopplande och kravlöst.
Hade det börjat regna så kunde vi bara gå in.
I går söndag planerade jag för Elias 20 års firande, som jag hoppas och tror ska bli riktigt roligt.
På kvällen kom Maria, och vi lyssnade på en online föreläsning med Örjan Norell (https://www.norell.life/ om "Vi är gjorda för att vara friska".
Vår kropp vill vara frisk och uppnå balans, men hur stärker och hjälper vi den? 
Symptom/sjukdom är ett rop på hjälp, så vad vill kroppen säga?
Kunskaper och medvetenhet är grunden för att uppnå läkning och ett friskt mående, det är när vi samarbetar med vår självläkande kraft som vi skapar hälsa på riktigt.
Mycket tänkvärt och intressant.
Och nu är det klart att det blir tåg till Stockholm och flyg hem i oktober.
Då det verkar vara planerade banarbeten, och än så länge bara nattågstider hem så kändes det säkrast att boka flyg.
Det är ju sjukt att jag åker på fem timmar ner, men skulle jag åka nattåg hem skulle det ta över tolv timmar.
Den här veckan är jag bara ledig på fredag.
Och det är Dunderveckan, så det blir inte så mycket "dundrande" för min del.
Vi ska gå och titta på masked singer i morgon kväll.
På torsdag fyller Petter år.
Förhoppningsvis hinner jag med en langos på fredag eller på lördag mellan arbetspassen.
Hooja kommer nog att dra mycket folk.
Roligt att det händer nått på byn hur som helst.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar