Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 30 november 2023

Snötyngda grenar.
I dag är det i alla fall flursnö 😁

I går när jag gick till jobbet före kl 7, och det snöade så funderade jag på vad det är jag hatar mest med vintern, och i huvudet började jag rangordna dem en efter en:
1. kylan 2. mörkret 3. halkan 4. snön 5. den är alldeles för lång.
Och sedan allt extra som tillkommer med vintern.
Höga elräkningar.
Snöslungan är värdefull men har gått sönder ett antal gånger, och då blir det till att handskotta, och då är det inte några fina ord som kommer ur munnen när varje spadtag känns som att ha en elefant på spaden.
När man kommer hem efter jobbet och redan är trött.
 Luftvärmepumparna som isar igen när det är kallt.
"Femton" lager kläder...
Det går räkna upp mera.
Så rent krasst så borde jag ju egentligen inte bo där jag bor,
Samtidigt så vet jag inte om jag skulle trivas bättre någon annanstans.
Att flytta till något random ställe känns inte som något alternativ, bara för att fly vintern.
Då har ju den jäkeln vunnit...
"Snart" vänder det 😜

Det skulle vara roligt om det fanns ord som tex odyrt på riktigt.
Jag brukar ofta sätta o före ord som jag tycker borde finnas i ordboken.
Varför inte ovinter, osnö, okallt, ohalt och omörkt? 😂

I går gjorde vi ett skriftligt delegationsprov (medicin och insulin) på jobbet.
Jag har inte skrivit ett prov sedan jag validerade till undersköterska.
Den där stresspåslag känslan kom tillbaka, men det la sig efter en stund, och jag tror att det gick hyfsat bra.

I måndags fick jag ett besked som gjorde att jag kände mig fullständigt överkörd av en vält.
Jag stod och strök julgardiner på jobbet.
Utan hänsyn slog det brutalt ner mitt i livet och mitt i vardagen.
Jag kommer inte att skriva om det så mycket just nu.
Men jag kommer kanske inte vara mitt rätta jag alla dagar.
Tankarna kommer förmodligen att finnas "någon annanstans".
Kan vara bra att veta för dig som träffar mig, och jag inte vill prata så mycket.
Jag förstår att detta väcker frågor, men jag vill helst undvika både frågor och spekulationer av hänsyn och respektfullhet.
Plötsligt blev allting annat blekt och oviktigt.
Tiden får utvisa.
💗

På återseende!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar