Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 11 oktober 2023

Låt folk döma dig.
Låt dem missförstå dig.
Låt dem skvallra om dig.
Vad de tycker om dig är inte ditt problem.
Deras åsikter betalar inte dina räkningar.
Så förbli snäll, engagerad i kärleken och oavsett vad de gör eller säger , tvivla aldrig på ditt värde.
Fortsätt att lysa och låt hatarna hata.
💗
Det är så otroligt skönt att jag känner mig trygg i mig själv.
Av allt som jag har gått igenom i livet så vet jag att det bara har stärkt mig som människa.
Det har format och präglat mig på gott och ont, till den person som jag är i dag.
Främst att respektera alla.
Det betyder inte att jag tycker om allt eller alla, men jag kan förhålla mig till alla.
Jag har inget behov av att vara otrevlig mot någon.
Däremot kan jag vara rak och tydlig med vad jag tycker och tänker.
Det kan säkert upplevas som att jag är obekväm i bland.
Det är min upplevelse, och märker jag att det tex förekommer orättvisor så är jag inte brydd för att agera.
Det har blivit viktigt för mig att stå upp för mig själv, och även för andra som jag tycker är värd det.
Att vara snäll och omtänksam mot mig själv och andra.
Jag försöker lägga min energi på rätt saker.
Att lägga tillbaka andras problem till dem som äger problemet.
Det beror så klart lite på vad det handlar om.
Men framför allt om det har försatt sig själv i "skiten".
Jag gillar definitivt inte allt gullande med folk som inte sköter sig, eller de som tillåter att de får fortsätta missköta sig.
Vi har har alla regler i samhället att följa, och respekterar man inte dem så ska det få följder.
Jag har fått lära mig av mina egna misstag, och det är bara nyttigt, för förhoppningsvis så gör man inte om dem.
Jag lindar inte in något för att vara snäll.
Att fjäska eller "släta över" saker är inte min grej.
Det hjälper eller gynnar ingen. 
Det skapar bara irritation och frustration hos andra.
Och det ger bara ett falskt intryck.
Alla får ta ansvar för sina egna handlingar. 
Jag tror på att vara äkta.
Och jag ska fortsätta att lysa 😃

I dag har jag tagit en semesterdag så att jag ska kunna gå på yogan.
Den betyder väldigt mycket för mig så det är verkligen värt det.
Jag brukar försöka byta med någon, men just i dag fanns det ingen att byta med.
Sedan hörde företaget som fixar med att återställa rummet nere av sig och frågade om de kunde komma i dag, så det blev ju bara en bonus.
Kanske blir det klart före jul 😉

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar