Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 3 augusti 2023

Det är obligatoriskt att åka till Ullared och handla på Gekås när vi är i trakterna.
Vi behövde förvånande inte leta så länge efter en parkeringsplats.
Medan Tomas var inne och handlade så gick jag en lång promenad med Chess under tiden.
Eftersom vi har varit där så många gånger så känner vi till omgivningarna ganska bra.
Det är bla en jättefin promenadstig runt sjön/badplatsen alldeles i närheten, samt ner till campingen genom skogen.
Allt är så välordnat och genomtänkt för allas olika behov. 
När Tomas var klar så åt vi lunch, och sedan gick jag in.
Jag tror att det var första gången som jag inte hade någon kom i håg lapp med mig.
Jag skulle egentligen bara kolla på bambu underställ.
Det blev några bra att ha grejer till 😄

På kvällen var vi bjudna på middag till Björkäng hos Linda, Gun och Bertils dotter.
Hon var i deras fina stuga som ligger alldeles bredvid havet.
Middagen åt vi ute, en riktig god sommar rätt.

Efterrätten var helt magisk.
De största och godaste hallon som jag har ätit, som Linda hade plockat vid ett självplock i närheten, med goda tillbehör.
Det kan inte bli mer sommarkänsla än så.
Vi hade det så trevligt.
Tomas och jag gick ner en sväng till havet, men det blåste rejält och det var väldigt mycket tång som hade sköljt upp på stranden, så det blev bara en kort promenad.
Det hör liksom bara till när vi är där. 

Efter en riktigt lyxfrukost på måndag morgon så var det dags att börja åka hemåt.
Vi hade tre otroligt fina och trevliga dagar.
Jag är så glad och tacksam att vi har varandra, och fortsätter att träffas en gång per år efter att vi träffades första gången på Kreta, (på båten till Santorini) 1999 💗
Gun och Bertil är så otroligt generösa och gästvänliga 💖

Det var nästan bara ett stenkast till Frillesås till Lena och Jonas, som hade hunnit komma hem efter deras besök hos Lenas föräldrar.
Vi blev bjudna på en helt fantastiskt god lunch, gratinerad fetaost.
En liten promenad och sedan en god efterrätt.
Det är en ren ynnest att få ha så fina vänner 💖
De växer minsann inte på träd. 

Vi ställde in google maps på ett ställe utanför Göteborg där vi kunde fylla på gasol.
Så enkelt och smidigt, och till en billig peng dessutom.
Sedan stod vi på och körde till Åmål.
Där bodde vi på en camping.
Riktigt fint med trevliga och fina promenadstigar i området. 

Sista ställ platsen blev i Sveg, efter att vi hade snurrat några varv i Mora, och letat en TANKA.
Det var omledningsvägar mitt i Mora.
Och jag insåg att vatten har varit en gemensam nämnare på hela resan.
Det var första kvällen som det kändes riktigt kyligt.
Tomas plockade bort tre fästingar på Chess, och en till när vi kom hem.
Vi hade inget krångel med husbilen, vi hamnade inte i några trafikolyckor, och inte heller femtielva vägarbeten.
Och inga sura och otrevliga personer som har gnällt vid ställ platserna, snarare tvärtom, trevliga och hjälpsamma.
Vi har kanske haft tur?
Man har ju både sett och hört diverse på tv, framför allt på campingar.
Vi har sett mycket nytt efter vägarna, vi har inte stressat, utan har stannat där vi har velat/känt för.
En mycket bra och rolig första tur med andra ord.
Vi kommer förmodligen att göra någon kortare tur till innan vi ställer undan den för vintern. 
Vädret får styra.
Det återstod 1 1/2 vecka kvar av semestern när vi kom hem, så vad de innehöll återkommer jag med.

På återseende!
:O) 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar