Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




torsdag 6 april 2023

Vilken rolig och trevlig start pĂ„ dagen 😄

Strax dÀr efter dök dessa vackra fÄglar upp.

En riktigt glad överraskning.
Och att jag var hemma och lyckades fÄnga dem pÄ bild, dÄ de bara var hÀr i ett ögonblicks verk.
Tror inte att vi har haft staren hÀr pÄ besök förut.
Vi har minst sagt ett rikt djurliv utanför vÄrt köksfönster.
Det var dock lÀnge sedan vi hade besök av en rÀv.

I lördags fick jag en sÄdan lÀngtan efter pinnbröd.
Ett riktigt barndomsminne.
SÄ jag gjorde en deg och sÄ grillade vi korv.
Enklare Àn sÄ kan det inte bli.
Detta Àr verkligen livskvalitet för mig.
Äntligen fick vi kĂ€nna pĂ„ den dĂ€r riktiga vĂ„rvintervĂ€rmen som vi har lĂ€ngtat sĂ„ mycket efter.


 
Nu har jag Àntligen tagit mig i kragen och anmÀlt mig.
Jag har dragit mig lite eftersom jag helst inte vill ha en tid att passa efter jobbet, och föredrar ju att komma ut och ta en promenad efter middagen.
Men efter stresskursen sÄ har jag kÀnt att det Àr nÄgot som saknas, och jag kÀnde att yogan var bra för mig.
Det Àr lugnt och ingen stress.
Jag har varit med pÄ olika pass i mÄnga Är, och det har varit hög musik, trÀnare som har "skrikit" och snabba byten mellan olika rörelser.
DÄ var det bra, men nu uppskattar jag en mer lugn trÀningsform i min egen takt.

Detta dök upp i facebook flödet strax efter att jag hade anmÀlt mig till yogan.
Det var som att texten var skriven till mig.
SĂ„ otroligt enkel och talande.
Sedan mÄste man vara öppen för förÀndringar.
Det handlar om att hitta sitt sÀtt.
Inte alltid sÄ enkelt, men jag tror inte att det enkla alltid Àr det bÀsta heller.
Det blir inte bra att gena för att det Àr bekvÀmt.
Det mÄste fÄ ta tid.
Det Àr bara jag sjÀlv som mÄste ta beslut, och göra nÄgot Ät det som skaver.
Det Àr ingen annan som varken ska eller kan gör det Ät mig.

Moule frites.
JĂ€klar vad gott det blev!
Och sÄ mycket enklare att tillaga Àn vad vi hade trott.
Med en gudomligt god aioli till som vi doppade fritsen i. 
En riktig höjdarmiddag med andra ord.
Vi anvÀnde oss av zeinas kitchens recept, men lade till vitt vin och valde bort persiljan.
Jag kan verkligen varmt rekommendera dig denna rÀtt.

Jag kÀnner en sÄdan enorm livsglÀdje.
Och jag vill att det bÄde ska synas och mÀrkas pÄ fler Àn ett sÀtt.
Det kÀnns inte jobbigt att jag ska jobba i helgen.
Det hade sjÀlvklart varit trevligt att vara ledig, men nu blir det inte sÄ, och vi ska ha vÄr pÄskmiddag i morgon i stÀllet för pÄ pÄskafton som vi brukar ha.
Det kommer fler pÄskar, och för mig kÀnns inte pÄsken lika viktig som julen tex.
Jag fÄr göra pÄsken trevlig och mysig för de vÄrdtagare som jag ska ta hand om.
De fÄr lite Àggstra god mat, och det blir sÀkert lite godis ocksÄ.

SÄ med detta sÄ vill jag önska dig en riktigt trevlig, fin och glad pÄskhelg!
Njut av ledigheten, förhoppningsvis solen, maten och drycken.

:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar