Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




fredag 31 mars 2023

Ljuset, solen och vĂ€rmen 😄
Jag blir bara sÄ glad och lycklig.
Det Àr som att livet har kommit tillbaka.
Det kÀnns som att jag bubblar av kraft och energi.
Jag kÀnner mig stark och orubblig.
DÀrför har jag unnat mig en ny hare frÄn Englamaria.
Den tilltalar mig, och den söta lilla fÄgeln som sitter pÄ hans ben Àr den perfekta detaljen som gör den sÄ fin.
Den utstrÄlar det som jag kÀnner mig.

 
Den kompletterar det andra pÄ skÀnken i vardagsrummet.
Det Àr sÄ roligt att ha hittat en stil helt i min smak.
FÀrgerna och prydnadssakerna smÀlter in i varandra pÄ ett hÀrligt sÀtt.
Men det fÄr inte bli för mycket och för plottrigt.
Jag vill kunna se grejerna och njuta av dem.
Det Àr ofta nÀr jag sitter i soffan som jag kastar ett öga och tÀnker att det Àr sÄ fint.
Den lilla ljusslingan lyser sÄ fint pÄ kvÀllen.
Det Àr först nu de senaste Ären som jag har kÀnt att jag har haft rÄd att sÀtta en egen prÀgel pÄ vÄrt hem.
Det kÀnns mysigt och hemtrevligt tillsammans med vÄrt hjÀrta i huset, kaminen.

Jag blev sÄ otroligt nöjd med hÄret.
Det blev en helt annan glans i det.
Det Àr lyxigt att frissan kommer hem till mig.

TĂ€nk att det kunde bli sĂ„ himla bra 😄
FrÄn utbrÀnd till glad och lycklig.
Allt har en mening.
Det har bevisats mÄnga gÄnger.
Det ordnar sig alltid.
Men ingenting gör sig sjÀlv.
Det krÀvs en hel del för att ta sig uppÄt och framÄt.
Erfarenhet, vilja, trygghet och envishet.
Det kommer man lÄngt pÄ.
SjÀlvömkan Àr inte min grej.
Jag vill inte att andra ska tycka synd om mig heller.
Det kÀnns som ett förminskande av mig som person.
Jag klarar mig.
Jag mÄste bara fÄ tid.
Tid att lÀka och tÀnka.
Jag vill göra det pÄ mitt sÀtt.
Det som skulle kunna slÄ undan benen fullstÀndigt pÄ mig Àr om det skulle hÀnda mina nÀrmaste nÄgot.
Det Àr dem som gör mig sÄrbar.
De Àr mitt allt.
Utan dem skulle jag nog kvÀvas.
Förtvina.
Jag försöker alltid visa min kÀrlek pÄ flera sÀtt.
Kanske inte sÄ mycket i prylar, utan i sÄdant som betyder nÄgot.
SÀtta min prÀgel och visa vad som Àr viktigt.
Skapa minnen tillsammans.
Gemenskapen.
Att jag alltid finns dÀr oavsett.
Att föra traditioner vidare.
Att barnen alltid ska kÀnna som att de kommer hem nÀr de kommer till oss.
Laga god mat, och ge dem matlÄdor nÀr det blir nÄgot över.
LÄta dem göra det de vill, och brinner för, inte sÀtta för höga krav och lÀgga mig i för mycket.
Inte heller oroa mig för mycket.
Och om jag gör det sÄ Àr det bara av omtanke och fullkomlig kÀrlek.
Tomas Àr min trygghet, och hur mycket jag Àlskar honom gÄr inte att mÀta eller gradera.
Det Àr bara sÄ rÀtt och Àkta.
Vi kompletterar varandra pÄ mÄnga sÀtt.
Tillit och omtanke.
Respektfullt.
Att lÀgga energin pÄ rÀtt saker.
(det har vi jobbat mycket pÄ)
Att kunna kÀnna sig helt och hÄllet bekvÀm med varandra.
Skratta och grÄta.
TillÄta.
Acceptera.
Att fÄ kÀnna allt detta Àr mer vÀrt Àn nÄgot annat.

Trevlig helg och pÄ Äterseende!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar