Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 15 februari 2023

I lördags var vi på bandy, utvecklingslaget - Hammerdal.
En ruffig match med flera utvisningar, och onödigt mycket knuffar och känslor som visades både på det ena och andra sättet.
Det blev tyvärr en förlust för Strömsund.
Det är tråkigt när man inte kan spela en schysst match.
Förstår inte riktigt vad man får ut av det, som om det vore på liv och död.

Åkte hem och började förbereda middagen.
Vi invigde den nya ugnen 😄
Vi bjöd Tomas pappa och Petter på köttfärspiroger och kärleksmumskladdkaka.
Jag använde icas frysta smördegsplattor, som var halvfrusna när jag gjorde pirogerna.
De blev fantastiskt goda, så det kan jag verkligen rekommendera.
Mello var mycket bättre den här lördagen, både artistmässigt och mellanakten.
Men den manliga programledaren skulle de kunde vara utan, snällt/milt sagt.
Leif och Billy levererar som alltid 😄
I söndags åt vi pizza hela gänget.
Sedan blev det lite mera Leif och Billy.
Ett Alla 💗 firande i förväg.

I måndags gjorde jag mitt första arbetspass på Solbacken.
Jag kände direkt när jag kom innanför dörrarna, att det är ju här jag ska vara.
Jag kände mig verkligen genuint välkomnad tillbaka av alla.
Roligt att träffa både vårdtagarna och personalen igen.
Det är som att själva arbetet sitter i generna och faller sig naturligt.
Ungefär som när man har lärt sig att cykla eller simma, så finns det där.
När alla sitter i fikarummet och det är lika högt i tak, alla pratar och skrattar.
Bara ren och skär glädje.
Inte så där stelt och obekvämt som det kan kännas ibland.
Det känns så skönt att kunna lägga det andra bakom mig, och bara titta framåt.
En erfarenhet rikare, som jag inte vill ha mer av i mitt liv.
Att själv få upptäcka att gräset inte alltid är grönare.
Jag är så glad och tacksam att allt har löst sig på ett otroligt smidigt sätt.
Jag känner ett inre lugn som jag inte har känt på länge.
"Ryggsäcken" är mycket lättare att bära.
Jag har börjat på ett nytt kapitel.
Och det är bara jag som kan påverka innehållet på ett insiktsfullt sätt.
Allt har en mening.

Solen skiner. 
Det är så att jag får lite vårkänslor.
Det har tinat på bra de senaste dagarna.
Uppskattar ljuset så otroligt mycket.
Det gör verkligen underverk med en.
Allt känns så mycket lättare.
Takdropp och fågelkvitter.
Det blir kanske en kläm macka eller något annat gott ute i helgen.
Vi har en njutar tid framför oss.

I morgon ska jag på stresskursen 😃

Det finn ingenting i min kropp som skulle få mig att börja springa.
0,00%
Det är så skönt att veta att jag inte behöver lägga någon som helst energi på att jag måste ut och springa, i kyla, regn och rusk eller i värme för den delen.
Inte heller att åka skidor.
Jag ser ingen som helst tjusning i det.
Det är tur att man är olika.
Så därför ska jag ta en promenad med Chess nu.
Och sedan ska jag göra ingefärashot och makaronipudding.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar