Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 22 december 2022

Hur många tankar hinner man tänka på en dag?
Jag skulle behöva en tankeräknare i stället för en stegräknare.
Jag har försökt att få tid hos en läkare.
Det har minst sagt varit lättare sagt än gjort.
Jag har ju lite tidspress eftersom jag måste ha ett sjukintyg senast på tisdag.
Det har i alla fall resulterat i att jag har bytt från nya närvården till hälsocentralen.
Och äntligen fått en tid i morgon.
Så minst en tanke kan jag släppa helt.
Jag vill inte att det ska finnas en massa frågetecken att oroas över i julhelgen.
Det är väldigt lätt att springa händelserna/tankarna i förväg.
Jag har ju aldrig stått i en sådan här situation tidigare.
Bilden ovan ska därför få symbolisera min/vår jul i år.
Viktigare än någonsin.
Julmusik har vi redan överkonsumerat med råge.
Jag hoppas att fler kan ha glädje och nytta av detta recept.
Det säger rätt mycket om vad som är viktigast.
Efter förra inlägget fick jag otroligt mycket omtanke.
Det uppskattar jag väldigt mycket 💗

Det jag har reagerat på de senaste dagarna är hur mycket fokus och tid kan några schimpanser få i nyheterna?
Allt har blivit så otroligt extremt.
Det ska verkligen nagelfaras i varje "liten" grej som händer.
Samman sak om ormen som rymde.
För mig blir det helt galet.
Så här hysteriskt har jag inte upplevt att det har varit förut.
Och att man är kritisk och kritiserar allt och alla.
Det ska utredas och utredas.
Man övervakas, granskas och kontrolleras i allt man gör.
Man får tänka på hur man uttrycker sig i både tal och skrift, så det inte ska misstolkas.
Det görs en höna av en fjäder.
Allt blir så himla stort.
Krav från höger och vänster.
Vart är vi på väg?
Det är verkligen ett storebror ser dig samhälle nu mer än någonsin.
Och detta är helt och hållet min egna åsikt.
En av många reflektioner.

Önskar er alla en riktigt God Trevlig och Mysig Jul!
:O)

 

3 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Du skriver alltid så bra, och även detta inlägg, håller jag med dig om det du skriver! Hoppas du får en bra läkare och intyget du så väl behöver!
    Önskar dig och de dina en God Jul och ett Gott Nytt År!
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för din fina omtanke 🥰 Jag önskar dig desamma 🎅🎄🎁

      Radera
  2. Det kunde inte uttryckas bättre än vad du gjort! Helt sant! Storebror ser dig! Ett angivarsamhälle där man får vara rädd för att grannen ska se på dig med misstanke och anklagelse om du sagt eller gjort nånting som man inte får! Jag avskyr dessa analyser/analytiker, granskare i media som letar efter allt i minsta detalj för att sätta dit någon! Mer finns att säga men detta säger en hel del!!

    SvaraRadera