Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 5 januari 2022

Den som väntar på något gott...
Detta blev min julklapp till Tomas.
Jag satt vid datorn några dagar före jul och så dök detta upp, och som så mycket annat så kändes det som det baraN kom till mig.
Det var bara meningen.
Vi har pratat om att det skulle vara roligt att se Weeping willows någon gång.
De tillsammans med Lisa Nilsson kan ju inte bli fel.
Jag satt och velade mellan Umeå och Stockholm, men det landade på Umeå när jag såg att det fanns platser på första raden.
Tror aldrig att det har hänt förut.
Så detta ser vi verkligen fram emot.
Skulle det ställas in så får vi ta det då.

Nyårsafton firade vi med Tomas pappa Lasse.
Det blev så mysigt och trevligt.

Jag gjorde en svampröra på murklor, champinjoner, lök och creme fraiche som jag lade på fläskytterfilén...

och bakade in det i smördeg...

och gjorde spetskål i ugnen och smashed potatis till.

Jag hade förberett efterrätten kvällen innan.
Saffransglass med pepparkakskross.
Vi blev både mätta och nöjda.
Det blev jättegott.
Tyvärr blev Chess jättestressad och orolig när raketerna började smälla runt omkring oss.
Han sprang runt och skällde och flåsade, och det gick inte lugna ner honom förens det slutade.
Jag hade köpt en lugnande spray på apoteket som man ska spraya i rummen där han vistas, men det hjälpte inte honom.
Det var svårt att veta hur mycket som vi skulle spraya.
Det är så synd om honom.
Jag hoppas faktiskt att raketer ska förbjudas helt.
Det är inte förens nu när jag ser hur Chess blir, som jag riktigt har förstått hur det påverkar djur.
Jag tänker på alla djur i skogen, och har läst om både hästar och kor som har dött för att de blir så rädd.

På återseende!
:O)

 

2 kommentarer:

  1. Wow! WW och Lisa Nilsson i samma musikklapp låter lockande. Hoppas konserten inte blir inställd. Självklart hade jag valt Umeå - min favoritstad i Sverige.
    Svampröran ser mumsig ut.
    Stackars Chess och alla andra känsliga djuröron som måste stå ut. Hade jag fått bestämma skulle de där pengarna som "smäller upp" gått till något betydligt vettigare.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack för att du kikade in och lämnade en lika trevlig kommentar som alltid. Kram Katarina :)

      Radera