Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 29 december 2021

Den 22 december tog vi ett sista farväl av en älskad och saknad fru, mamma, farmor och svärmor i det eviga ljusets kapell.
Det var en fin begravningsceremoni.
Vi träffades efteråt hemma hos svärfar och fikade tillsammans.
Det kommer att bli tomt utan Iréne 💗

Sedan hade vi en lilljul tillsammans med Alva och Melvin innan de åkte till deras mamma för att fira jul och skollov.

Uppesittarkvällen blev lugn och mysig.
Ingen vinst på någon av lotterna tyvärr.
Men sannolikheten att just vi skulle vinna var väl inte så stor heller, med tanke på hur många som spelar just denna kväll.

På julafton blev jag och Tomas bjudna till mamma och pappa.
Barnen och Evve var hos Gunnar.
På juldagen kom de hit och vi hade en jättemysig och trevlig kväll tillsammans som avslutades med ris ala malta.
Fick fina julklappar 💕

Vi har tittat på En kunglig affär, och nya Beck filmen.
Tänk att det finns människor som Notin (även i dag) som fullständigt och utan tvivel och samvete förstör andra människors liv.
Ett riktigt svin med andra ord.
Så fruktansvärt sorgligt och tragiskt slut.
Jag trodde i min enfald att Kurt Haijby skulle få upprättelse efter allt som han fick utstå.
Han gjorde det inte enkelt för sig, men inte heller behöva utstå detta lidande.

Den här veckan jobbar vi som vanligt.
Jag fortsätter att jobba hemifrån och trivs otroligt bra med det.
Jag jobbar kväll på solbacken i dag.
I morgon fyller min andra huvudman 90 år.
Jag har beställt tårta som jag ska åka med till honom.


Nu känns det som vår skänk är komplett.
Ljusvågen blev som pricken över iet.
Det är tur att man har kontakter.
Jag hade lagt undan den på EnglaMaria i Kaxås.
Men det kändes lite långt för att åka nästan 20 mil för att enbart hämta den.
Så en vän till mig, som bor i närheten erbjöd sig att hämta den.
Och i måndags levererade hon den då hon ändå hade ärende hitåt.
Så glad och tacksam för det.
Jag hoppas att jag får bjuda henne på fika som tack snart.
Hyllorna, haren och fågeln har jag också köpt på EnglaMaria.
En butik helt i min smak.
Önskar bara att den låg lite närmre.

Det var som att allt föll på plats när jag såg ljusvågen.
En fin och mysig inredningsdetalj.

Förra veckan lade jag ut ett par skor på facebook (marketplace)
Efter ett par dagar var det en man som skrev att jan var intresserad av varan.
Vi skrev med varandra på messenger.
Han skrev att han skulle skicka ett DPD ombud för att hämta skorna och lämna över pengarna.
Jag blev lite misstänksam så jag kollade upp vad ett DPD ombud är, och såg att det finns, så jag trodde att det ändå var ok.
Men sedan när han skrev att jag skulle betala 750 kr för någon försäkring till ombudet, som jag skulle få tillbaka sedan, så bestämde jag mig för att blockera honom, och anmälde det som en bluff.
Efter det kom det 6 st liknande "personer" som kontaktade mig på messenger.
De ignorerade jag bara och behövde inte göra något.
Så var uppmärksam om du har tänkt lägga ut något till försäljning.

God fortsättning!
:O)





 

2 kommentarer:

  1. Vilket fint kapell. Det är sorgligt att mista någon som står nära.
    Jag förstår att det blev kärlek vid första ögonkastet med den häftiga ljusvågen.
    Riktiga kompisar/vänner ställer upp för varandra.
    Om alla sorters skojare och elaka människor tycker jag INTE. Sorgligt att inte kunna lita på sina medmänniskor. Tyvärr har gränsen gått så långt att jag inte tror på något snart.
    Önskar dig ett fint 2022.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi siktar på att 2022 blir en fint år som vi kan samla på oss många roliga och trevliga minnen :)
      Kramar Katarina.

      Radera