Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 4 februari 2020

Chess fyllde 2 år i fredags.
Vår lilla pälskling 💗 som vi är så taxsam över.
Vi tycker han har mest drag som en tax, men han är ju en blandis.
En fyrvägskorsning, tax, drever, lhasa apso och shih tzu.
Det är tydligen väldigt viktigt det där, att man inte få säga att de är en viss ras, när de är en blandis.
Det har varit en hel del diskussioner på taxsidorna ang. just detta.
Och en del är inte så noga som jag, medan andra är väldigt bestämda, nästan för extremt bestämd.
Så oavsett vad man diskuterar så tycker alla olika.
Men nog kan jag bli bra trött på alla besserwissrar i bland.
Det är väl bara att försöka skita i det, och göra som man själv tycker och känner.
Chess har en massa ljud för sig. Vi brukar skratta åt det där.
Det kan komma något slags knorr ljud lite då och då.
Så det är inte för intet, som vi har kallat honom för lill grisen ända sedan han kom till oss 😄

Moa har köpt en katt som hon har hos Gunnar.
Så därför så har hon bott hos honom det senaste halvåret.
Vi är flera stycken som är allergisk mot katter, så därför har Elias bott här sedan hon fick hem katten. Han får astma.
Och Petter har bott här sedan i september.
Han har bestämt sig för att bo ungefär halvårsvis hos oss båda.
Så visst känns det lite konstigt att jag träffar Moa så lite, och Elias träffar Gunnar lite.
Men fördelen är ju att vi bor så nära, så vi ses ändå någon gång varje vecka.
Jag känner att Petter och Moa i första hand är så pass stora, så de måste få bestämma själva.
Och rätt vad det är så har Petter fått ett jobb.
Och tanken är ju, att när han har börjat få en fast inkomst så ska vi börja söka en lägenhet.
Han tjänar för lite på matbilskörningen, för att ha råd med eget boende.
I söndags när han och Elias åkte på match till Brunflo, så körde jag och Tomas de återstående 2 körningarna åt honom. Vad gör man inte för sina barn, som sagt?
Han behöver alla pengar han kan få.
Det var första gången som Elias fick spela match med A-laget.
Han fick göra en assist och Petter gjorde ett mål.

Pappa fyllde 75 år i torsdags.
Han och mamma åkte till Sundsvall för att bo ett par nätter på hotell, och gå på en konsert på tonhallen.

Så i söndags firade vi honom i stället.
Det bjöds på laxrullar med pressad potatis, och tårta.
Jag hade förstorat två foton som vi tog i Östersund i fjol, och ramat in, som han fick av oss.

Efter samtal med studie och yrkesvägledaren på skolan förra veckan, så har Elias bestämt sig för att söka handelsprogrammet här i Strömsund.
Det är utvecklingssamtal på torsdag, så då får jag höra hur han ligger till i matten.

Moa började sista praktiken på Nya Närvården i går.
Hon ska vara där i 4 veckor. Sedan är det skola fram till studenten.
Hon försöker att jobba lite extra när hon kan på Ageris. 

Moa och några kompisar var på krogen i Östersund i fredags.
Någon slags studentsammankomst. Det var tydligen väldigt mycket folk.


Mello har dragit i gång, och det är alltid kul att följa.
Jag gillade The Mamas, Felix Sandman och Robin Bengtsson.
Mamas tror jag går långt, minst bland dem tre första i finalen.
Svenska låtar går inte hem, även om de är bra.
De ska hålla i eurovision också, och tyvärr funkar inte svenska låtar längre.
Det får gärna vara lite fart och fläkt i låtarna.

I morgon ska jag dra i gång med årsräkningarna för mina huvudmän.
Det måste ju göras, även om det inte är det roligaste jag gör.

I dag har vi -15 grader.
Det knorrar under skorna.
Snart dags att jobba.

Puss & Kram
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar