Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 10 maj 2024

En av de bästa stunderna på dagen är att få dricka en rykande kopp hett te.
Det kommer att vara mitt livselexir livet ut.
Så jag kan se mig själv i hon på bilden i framtiden.

Självrespekt.
Självrespekt är viktigt och har ingenting med att vara en egoist.
Det handlar om att respektera och uppskatta sig själv som person.
Det innebär att acceptera sina egenskaper, styrkor och svagheter, och att behandla sig själv med värdighet.
När vi har självrespekt sätter vi gränser, står upp för våra behov och rättigheter, och tar ansvar för våra handlingar.
En stark självkänsla kan bla göra det lättare att hantera sina sociala relationer, och även olika påfrestningar som tex stress.
Det får dig att känna att du duger, och att du vågar stå upp för dig själv.
Att ha en god självkänsla är viktigt för den psykiska hälsan.
Mina fyra krav är trygghet, tillit, respekt och lojalitet.
Jag tillåter inte längre att människor orsakar drama i mitt liv. 
Att förbättra självrespekten:
Ursäkta dig inte, var rättvis, stå upp för dina värderingar och håll dig till sanningen.
Övning ger färdighet.
Jag känner att jag är på god väg 😄

Jag läste ett bra ord i dag, krympflation-matjättarna krymper innehållet i förpackningarna, samtidigt som de gör mångmiljonvinster varje år.
De är duktiga på att lura kunderna för samma eller högre pris.
Senaste upptäckten är att ca varannan knäckebrödsmacka i förpackningen är smalare än de andra.

Jag har gjort helg.
Det har varit en bra arbetsvecka.
Vi har kikat på eurovision med blandad musiksmak.
Benjamin Ingrossos mellanakt var grymt imponerande i första delfinalen.
Han är verkligen unikt duktig och mångsidig.

På återseende och jag önskar dig en riktigt trevlig helg!
:O) 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar