Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 29 april 2024

Nu har den kommit, min fågelholk med kamera.
Jag fick hjälp av Melvin och Tomas att sätta ihop delarna, installera appen på mobilen och nu har vi delat det så vi kan se det alla tre när vi får en notis.
De satte upp den i ett träd bredvid huset i lördags em.

I morse (måndag) fick vi första notisen, och jag lyckades få med vår allra första besökare på bild.
Jag har även spelat in några filmsnuttar under dagen och ett blåmespar återkommer då och då, och verkar märkbart nyfikna.
Jag hoppas verkligen att det är några som vill bygga bo i holken, så vi får följa dem på nära håll under hela processen.
Det känns både roligt och spännande.
Jag fick tips om en sida som heter Green Backyard.
Där har de olika paket att välja mellan.
Fortsättning följer...

I lördags var det då dags att gå på fest.
Jag hade klurat hit och dit under veckan, och när klänningen som jag hade skickat efter kändes helt rätt så var det bara frisyren kvar.
Tomas färgade håret, och Maria kom och hjälpte mig att fixa frillan.
Det är roligt att få göra något annat än det vanliga, och resultatet blev jag väldigt nöjd med.
Det hade inte gått att göra det själv.

På fredagen fick Tomas sluta tidigare, och då blev det ett spontant köp av byxor, och vips så matchade vi varandra.
Vi gjorde sällskap till festen med våra grannar som också var bjudna.
De hade dukat upp en helt fantastisk buffé på Nordica.
Lite mingel...
och sedan bjöds det på rock´n roll delux med JLT, John Lindbergs trio.
Det visade sig att det var jubilarens (blivande 70 åringen) 100:e konsert med trion.
Eftersom jag skulle upp och jobba på söndag morgon så kunde jag inte stanna så länge, men det var väldigt trevligt och roligt att få vara med och fira.

Den här veckan har jag tagit semester.
Det känns välbehövligt med en liten paus innan sommarperioden sätter i gång.
Just i dag är det inget vidare väder, mulet och snöblandat regn, men det väntas plusgrader redan i morgon så jag hoppas på att kunna vara ute, och ta dagen som den kommer.
I första hand behöver jag vila och återhämtning.
Att unna sig lite extra ledigt i bland tror jag många skulle behöva.
Reflektera och andas.
Och inte ha tusen saker som man måste göra.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar