Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 12 september 2023

Då jag inte har någon bild från helgen så får denna symbolisera den.
Vi fick känna på både sol och värme igen.
Kanske den sista riktiga värmen för den här sommaren.
Jag slutade jobba kl 14 på lördagen.
Vi kunde sitta ute och äta surströmming med mamma och pappa.
Något som jag verkligen har längtat efter.
Det blev tyvärr inte många gånger i augusti som vi kunde göra det.
Det går ju inte påverka vädret, men nog hade vi behövt fler soltimmar i sommar.
I alla fall jag mår så mycket bättre när jag får sol, ljus och värme.
Det gör gott både för kropp och själ.
På söndagen började jag jobba först kl 14.30 så då kunde jag njuta lite till.
Redan på torsdagen, då jag var ledig var det riktigt varmt.
Då kunde jag stå ute och klippa Chess.
På fredagen satte jag för första gången vårlökar.
Allium, tulpaner och påskliljor.
Jag hoppas och tror att det blir en vacker kombination.
Spännande att se till våren.

Knoppar.
Det är något speciellt med dem.
Just denna elefanttunga finns på jobbet, och jag bara måste stanna och titta på den varje gång som jag går förbi.

Oskyldigt vacker.
Kallas även för rakborste.

I går kväll åkte vi till Hammerdal och chipkastrerade Chess som ska räcka
12 månader denna gång.
Sist vi gjorde det var i december och skulle räcka ett halvår, men den har räckt gott och väl till nu, så om vi har tur räcker denna till december nästa år.
Det går så otroligt snabbt och smidigt.
Inga ingrepp, ingen krage etc.
Visst blir det dyrare i längden, men då vi såg att det fungerar så bra på Chess så kommer vi förmodligen att fortsätta med det.

I år hade vi inte något speciellt "sommarprojekt" som vi har haft de senaste åren.
Det kom en husbil i mellan i stället.
Och det är vi otroligt glad och tacksam för.
Det har berikat oss väldigt mycket.
Ev. så åker vi en sväng i helgen.
Vi får se vilket väderstreck det blir.

Önskar ofta att vi skulle ha mera tid tillsammans.
Jobba lite mindre.
Göra mer av det vi har på bucketlisten.
Göra lite mer spontana grejer.
Åka till Amalfikusten, åka till Lofoten-Atlantvägen-upptäcka Norge, åka till Gotland, åka till Österlen, åka på en yoga/hälsoresa...
Just nu skulle jag vilja åka till Stockholm och titta på 2.22 a ghost story med bla Johannes Kuhnke.
Det saknas tid och framförallt pengar.
Ja ja, vad är väl en bal på slottet?
Jag ska gå på jobbet.

I morgon är det yoga.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar