Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




mÄndag 21 augusti 2023

I torsdags fyllde Moa 22 Ă„r 💗
Det firade vi med att gÄ ut och Àta pÄ China.
Sedan Äkte vi hem till oss sÄ hon fick öppna presenterna och Àta tÄrta.
Jag hade bakat tvÄ tÄrtor, sÄ den ena fick hon ta med sig pÄ jobbet och bjuda pÄ.
Nu har hon en skön massage hos AyA att se fram emot.

Petter fick ocksÄ ett presentkort hos AyA.
Det blir mycket statiskt jobb nĂ€r han sitter vid datorn hela dagarna, sĂ„ det blir skönt med massage för han ocksĂ„.  

Att göra det dÀr lilla extra, av omtanke och kÀrlek, för att jag vill, som kan glÀdja nÄgon annan, utan tanke eller krav pÄ att fÄ nÄgot tillbaka, det gör gott i hjÀrtat.
Ett sÀtt för mig att förmedla vad som Àr viktigt i livet, att vara rÀdd om varandra, att vara generös och osjÀlvisk mot dem jag Àlskar.
Aldrig döma, bara finnas som stöd och trygghet vad som Àn hÀnder.
Inte heller kritisera eller ifrÄgasÀtta andras val.
Det Àr sÄ man utvecklas och fÄr erfarenheter, som man sedan fÄr anvÀndning av i framtiden.
Jag Ă€r inte rik pĂ„ pengar, men jag ger frĂ„n💖
Det Àr Àkta och Àrligt.
Ha ambitioner och drömmar.

I lördags packade vi in oss i husbilen för en minisemester till Vilhelmina.
PÄ vÀgen dit lyssnade vi pÄ radion, och Sveriges fotbollsdamer kammade hem bronsmedaljen i VM mot Australien.
Mycket bra kÀmpat!
Efter att vi hade checkat in pÄ en stÀllplats pÄ KolgÄrdens camping sÄ tog vi en promenad till Bergmans och Ät en sen lunch.

Jag Ät en pizza med varmrökt pepparlax och Tomas Ät laxkebab.
Fantastiskt gott!

Sedan kunde vi sitta vid husbilen och njuta av solen och vÀrmen.
Doppa tÄrna i Volgasjön och ta en tupplur.
Chess tog nÄgra dopp.

NÀr solen gick ner gick vi in i husbilen och tittade pÄ en bra film.
Blicken föll över den vackra sjön och lugnet i mellan Ät.

Chess har funnit sig bÀttre och bÀttre med husbilslivet.
Han sÄg ut att trivas riktigt bra i framrutan.
Efter att vi tog det lugnt pÄ söndag morgon, sÄ Äkte vi in till Vilhelmina och gick runt och tittade lite.
Sedan körde vi till Kilvamma camping dÀr vi Ät en god thailunch.
Vi har verkligen laddat batterierna och bara gjort det som vi har kÀnt för.
Vi kan verkligen rekommendera KolgÄrden.
En jÀttefin och trevlig camping.
Vi Àr sÄ nöjda, och glada att vi fick ett toppen vÀder, efter allt regn.

Nu vÀntar en 6 dagars arbetsvecka.
Fick just veta att yogan börjar pÄ onsdag, sÄ nu har jag det att se fram emot i höst.


PĂ„ Ă„terseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar