Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 11 augusti 2023

I lördags firade vi Elias, dagen innan hans 19 årsdag.
Önskemiddag och kubb med hela familjen, Nova och Gunnar.
De grymt snygga glasögonen fick han av Nova.

Vaniljpannacotta till efterrätt.
Det är roligt att kunna fixa lite extra, helst vid födelsedagar.
Vi dukar fint med blommor och bordsflaggan som alltid är med.

Elias och Gunnar vann golftävlingen på söndagen.
Födelsedagen kunde inte bli roligare och bättre 😄
I fjol den här dagen åkte Elias till Vilhelmina för att ta körkortet.
I går kom han stolt och visade upp en "ny" bil som han har köpt, som drar mindre bensin, har ac och har gått mindre än den gamla.
Riktigt fin bil.
Så glad för hans skull.
I dag jobbar han sin sista dag på campingen.

På fredagen kom Petter med torsk som han fick i Norge, och det fick bli en fantastiskt god fiskgratäng med pressad potatis.
Man blir bara så glad.

Attraktionslagen.
Är en universell lag som säger att alla energier som rör sig på samma sätt alltid dras till varandra.
Enkelt förklarat så säger attraktionslagen att du attraherar in ditt liv i det du fokuserar på.
Vad som helst som du lägger energi och uppmärksamhet på kommer tillbaka till dig.
Precis det som jag har skrivit om att det är meningen att saker sker, och att saker kommer till mig.

Vi har en "kompis"/korsspindel som har flyttat in i en av våra balkonglådor.
Den har gjort sig hemmastadd där.
Den har ett vackert mönster på ryggen.
Hoppas att det inte blir en massa bäbisar.

I dag har jag ansökt om skyddad yrkestitel som undersköterska.
Jag kontaktade Hjalmar Strömerskolan och bad dem kolla om de hade kvar mitt betyg.
Jag blev glatt överraskad över hur bra betyg jag hade.
Tacksam att det finns så hjälpsamma människor.
Enkelt att ansöka på Socialstyrelsens hemsida.

I går gick bilen igenom besiktningen 😄
Jag lyckades få tag på fyra surströmmingsburkar med fileér.
De hela strömmingarna tog slut på en kvart.
Regnet har kommit och gått hela veckan.

Jobbarhelg.
Trevlig helg och på återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar