Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 3 juni 2021

Vi kunde fira morsdag i strålande solsken i söndags.
Så mysigt att kunna sitta i paviljongen och fika.

Mamma fick sjalen i morsdagspresent.
Den passade och glittrade så fint på henne.

Själv fick jag denna vackra tuppkamsblomma, trisslotter och en cool kapsylöppnare av barna 💗
Moa kunde faktiskt äta lite jordgubbar och tårta också.
Petter kom hem efter att ha varit och fiskat med en kompis sedan torsdag kväll.

På måndagen skjutsade pappa Moa till Östersund.
Hon gjorde en gastroskopi. 
Som tur var blev hon sövd.
Moa förklarade sedan att läkaren hade sagt att kameran är ungefär lika stor som ett lillfinger.
Det hade varit så trångt att de hade fått trycka ner kameran genom matstrupen ner till magen.
Som grädden på moset så upptäckte de inte bara ett utan två magsår som har orsakats av bakterier.
Inte så konstigt att Moa har haft ont i magen när hon har ätit.
Så nu ska hon äta två olika sorters penicillinkurer, och en annan medicin för magen i ett helt år.
Den medicinen har gett henne flera biverkningar, bla smakförändringar. 
Jag finner snart inga ord för detta.
När ska Moa få leva ett normalt liv?
Att inte behöva ha några som helst problem och känna sig frisk.
Det är det högsta önskan som jag har just nu.
Det finns ingenting som är viktigare.
Min oro blir ju inte heller mindre.
Snarare tvärtom.
Samtidigt så vet jag att Moa ändå mår ganska bra, och kan jobba.
Hon gör det så fantastiskt bra.
Jag beundrar verkligen hennes enorma mod.
Hon ger inte upp.
Det känns lite som mina händer är bakbundna, när jag inte kan/får ha någon som helst kontakt med sjukvården längre.
Men jag får lita på att de vet vad de gör, och har en snabb plan för Moa.

Tisdag 1 juni.
För tredje gången blev föreläsningen som jag och Maria skulle gå på inställd.
Men vi har ändå valt att vara lediga och vigt dagen bara för oss.
(I fjol åkte vi bla till Kaxås på Englamaria)
Jag har haft en tanke med våra roadtrippar att hålla hos inom Jämtlands län.
För att göra det lite extra kul så har jag försökt hitta små guldkorn som jag inte heller har varit till, men varit nyfiken på.
Och då är ju facebook och instagram helt perfekt.
Där kan man hitta mycket.
Dessutom har jag låtit Maria varit helt ovetandes om vart vi ska åka denna gång.
Inte ens några ledtrådar.
Bara att vi hade en tid inbokad kl 12 som vi måste passa.
Vi letade oss till Hällne i Oviken.
Där finns det ett litet företag som heter norell.life som drivs av ett par, Örjan och Tina.
Örjan är homeopat.

Vi möttes av Tina i deras otroligt fina butik.
Jag hade inga förväntningar, mer än att vi skulle få titta på deras produkter, och kanske handla något.

Vi var där i nästan 1 1/2 timme.
Hon visade och berättade för oss om deras egna produkter, sminkade mig med sminket det säljer och fick smaka på super grönt.
Hon tog sig verkligen tid och var så trevlig och serviceminded.

Vi kände oss som värsta VIP kunderna.
Så detta kan jag verkligen rekommendera er alla som tycker om naturliga produkter, homeopati och föreläsningar om bla ät för livet.
Din hälsa börjar inifrån.
Man kan alltid lära om, och tänka nytt.
Men du måste boka tid. Det går inte bara att åka dit.

Sedan åkte vi till Myrviken och åt lunch på Fjällkonditoriet.
En fantastiskt god sallad med bla kallrökt lax och chevré.


Vi hade verkligen tur med vädret.
Vi kunde se Oviksfjällen klart och tydligt från olika håll.
Otroligt vackert.
.
Som en tavla.

Sedan körde jag tills vi kom till färjan till Norderön.
Vi hade så tur att vi bara kunde köra på färjan.
Den går en gång i halvtimmen.

Det var inte så svårt att hitta till Tivars gårdsmejeri, eftersom ön inte är så stor.
Där tog vi en fika ute på bryggan och njöt av utsikten.
Så härligt att bara sitta där och konstatera hur bra vi hade det.
Vi var nästan helt ensamma.
Sedan körde vi och tittade på resten av ön.
Bla en jättefin golfbana.
Vi fick även se en stor älgtjur som skenade i väg när vi kom närmre.
En otroligt fridfull och vacker liten ö.
Dit kommer jag definitivt att åka fler gånger.
Maria fällde en sådan skön kommentar
-Jag har gått på ringmuren i Kina, men aldrig varit till Norderön 😄
Vi hade en fantastisk och underbar dag.
Det kunde inte bli bättre.
Påfylld med en massa ny energi.
Jag känner mig så nöjd, glad och tacksam 😄🙏

Vi, mest jag tragglar på med tappen.
Vi börjar äntligen se slutet på slipningen.
Sedan ska det målas.
Men det kan i alla fall inte bli lika jobbigt som att slipa.
Det känns ändå skönt att inte behöva stressa, utan ta det när vi orkar och har tid.
Eftersom Melvin kom hit i måndags, så fick vi storstäda hans rum på söndagen från allt slipdamm.
Det kryper liksom in överallt.
Så nu har vi täckt öppningen med ett lakan tills vi är klar.

Jag har känt mig råförkyld (allergisk) varje morgon, och även i går kväll.
Det tar nästan 1- 1 1/2 timme innan det släpper efter att jag har tagit medicinen.
Det tar på krafterna jättemycket.
Det är hur mycket pollen i luften som helst just nu.
Det lägger sig som en matta på allt.

Jag tycker att det är så fruktansvärt sorgligt och hemskt med alla dödsskjutningar som sker i vårt land.
Bara nyss, 3 människoliv på två dagar.
Hur kunde det bli så här?
Vart gick det snett?
Människor är rädda och otrygga.
Såg programmet om Ulrika Bidegård som blev kidnappad för 30 år sedan.
Hur kan man ens komma på att göra en sådan sak mot en annan människa?
Vilket trauma.
Och nu vill regeringen höja pensionsåldern ytterligare.
SUCK!!!
En liten parantes.

Den här helgen som kommer ska jag jobba.
Petter och Tomas ska spela första golfmatchen på söndag, flaggolf.
Nationaldagen till ära.

Var rädd om dig!
På återseende.
:O)

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar