Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 1 oktober 2024

Affirmationer är ord eller meningar som man formulerar eller upprepar för sig själv tills de blir sanna-att tillåta sina tankar få smaka på sunda, positiva, kärleksfulla ord och meningar att det medför motsvarande känslotillstånd inom oss.
Det är säkert flera av er som har lagt märke till att jag ofta brukar skriva att jag är glad, nöjd och tacksam!
Likaså har jag skrivit tidigare om attraktionslagen som förenkelt kan beskrivas som att det du sänder ut kommer tillbaka 😄 
Dina energier smittar av sig till andra.
När det händer saker i ens liv som gör att man måste "möblera om".
När man är öppen för förändring.
På bekostnad av sådant som du kanske måste göra dig av med, som tex energitjuvar.
Vissa saker går det ju inte "göra sig av med", och då får man försöka förhålla sig.
Det krävs mod och styrka för att kasta sig ut i ovissheten.
Vissa gör det ofta som en slags adrenalinkick, medan andra aldrig kastar sig ut och prövar något nytt.
Det är tryggt och väldigt bekvämt.
Jag har prövat både och, både privat och i yrkeslivet.
Jag har både lyckats och "misslyckats".
Jag är glad att jag har vågat, för hur skulle jag annars kunnat upptäcka om "gräset var grönare"?
Som det känns just nu så står jag precis där jag vill vara i livet.
Jag behöver inte "jaga" efter lycka.
Behöver man vara lycklig jämt?
Räcker det inte med att "bara" vara nöjd?
Vi har en tendens att ständigt sträva efter "något annat".
Vad är "något annat"?
Man blir lätt girig, mycket vill ha mer och mer...
En kick av?
Själv tänker jag ofta på renovering av huset, hur mycket det skulle gå göra bara vi hade pengar...
Eller att det en dag ska ringa någon eller ett få ett brev, typ plötsligt händer det...
Någon helt oväntat.
Förmodligen får jag fortsätta vänta.
Om man "fick allt" på en gång, vad har man då att sträva efter?
Vad ska man då längta efter eller se fram emot?
Ja det är sådant som jag kan gå och tänka på ibland.

Det är så mycket som har blivit ytligt i dag.
Många är tex inte den person som de en gång var.
Mycket pga yttre påverkan.
Skönthetsideal (skönhetsingrepp), mode osv.
Man "måste" hänga med.
Sorgligt att man inte vågar vara äkta tycker jag.
Media speglar mycket som är förskönat.
Det ska se bättre ut än vad det egentligen är.
Och folk mår bara sämre och sämre.
Många känner sig ofrivilligt ensamma.
I en värld där det finns så mycket möjligheter.
Vi är alla medskyldiga till att vi tillåter utveckling som inte alltid är bra för oss.
Vi kanske inte har något val, men vi gör det ändå möjligt.

1 oktober 2024.
På återseende!
:O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar