Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 12 april 2024

Det är alltid med lite blandade känslor som jag fyller år nu förtiden, men i det stora hela så är det både roligt och trevligt.
Jag började dagen med att få en kortisonspruta i höger tumme för artrosen.
Sedan kom Moa hit och stannade hela dagen.
Vi satt bla och tittade på filmer från när barna var små, och det väckte många härliga minnen och vi fick skratta gott åt alla tokigheter.
Det var mysigt.
Det är alltid roligt när det blir spontant.
Jag gjorde pinocchiotårta med grädde och hallon i mellan.
Tomas överraskade med att sluta tidigare.
Sedan kom hela familjen på middag.
Och när vi skulle fika kom Maria också.
Jag fick så många fina presenter.
Jag blir så glad och varm över hur lyckligt lottad jag är.

Helt plötsligt på em så såg jag en stenknäck.
Jag såg bara den, och när den flög i väg såg jag ingen fler sen.
Så nu får jag bocka av en till småfågel på min "lista".
Det var inte så länge sedan som jag sa att det skulle vara roligt att få se en stenknäck, och så dök det upp en precis på min födelsedag.

Tidigare den här veckan blev det bestämt och bokat att Lena, Sara och jag ska träffas i Stockholm i höst och gå på Svenska revyn, en nationell angelägenhet med bla Henrik Dorsin, Vanna Rosenberg och Johan Ulveson på Scala teatern.
Det ser jag väldigt mycket fram emot.
Är så glad för det.

Den här veckan har vi haft sol, regn, blåst och i stort sätt bara + grader precis som jag önskade.
Det är så underbart att se hur snön försvinner eftersom.
Däremot så blir ju Chess väldigt skitig bara vi går utanför dörren, men det får vi stå ut med ett tag.
Tomas ska hämta husbilen i morgon, så vi får börja ställa i ordning den.
Vi ska bla byta däck på den.
Vi hämtade den dagen före midsommarafton i fjol, så i år blir säsongen lite längre.
Förhoppningsvis tar vi oss till Lofoten på semestern.
Allt blir lättare, det är ljust långt in på kvällarna och snart kan vi plocka bort
vinterskor och kläder.
Moa ska åka till Umeå på tisdag och ta bort gipset.
Nu hoppas jag att allt har läkt fint och ser bra ut.
Arbetshelg igen.
Snart är det söndag kväll😉 

Trevlig helg och på återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar