Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 7 april 2024

Nu när påsken är över så önskar jag bara att det ska vara ihållande + grader så det blir vår någon gång.
En klok person skrev att vintern är så fin på bild, och jag kan bara hålla med, helst när vi har haft vinter sedan i oktober.

I fredags åkte Tomas till Lycksele över helgen med partikamrater.
Jag tog en promenad med Maria, och sedan beställde jag pizza på kafé tomten och åkte till min goda vän Gun.
Hon har flyttat till en lägenhet, och jag ville komma och se hur det var med henne.
Vi träffades ju rätt ofta när vi var ute med hundarna förut, när hon bodde på gatan nedanför oss.
Sedan hennes man gick bort blev huset för stort, och för mycket att ta hand om själv.
Det var så roligt att träffas, och att jag äntligen fick bjuda henne på pizza, som vi pratade om för länge sedan.
Gun är en otroligt lättsam och klok person med en positiv syn på livet, och har humor trots att hon är ensam och har tyvärr svårt att gå, och ta sig ut.
Otroligt uppskattat och värdefullt för oss båda.
Spontana möten kan vara det allra bästa.

Vilken stilig herre.
Just i går kom han själv och snodde åt sig äpplena som jag hade lagt ut till koltrastarna.
Annars brukar de oftast vara upp till fyra fem stycken som kommer samtidigt.
En av dem har vi upptäckt är blind på ena ögat.
Men det verkar inte hindra den nämnvärt, och är inte heller utstött av flocken som tur är.

I går bjöd jag barna och Carro på middag.
Petter hade önskat inbakad fläskytterfilé med hasselbackspotatis och fempepparsås.
Så självklart gjorde jag det.
Jag hade även gjort chokladbollar som de fick till kaffet.
Det är så mysigt att ha dem här, och få rå om dem.
Är så glad att de bor här så vi kan träffas minst en gång i veckan.
Sedan kom Maria och gjorde mig sällskap.
Det finns alltid en massa saker att surra om, så tiden gick som vanligt fort.
Så trevligt och mysigt.
Det är en ynnest att jag har så otroligt fina barn och vänner.
Petter var så glad för att han kom på 7:e plats på pimpeltävlingen, och vann ett stort och fint stekbord som vi ska få använda på grillen i sommar.
Personbästa på över 6 kg.

Medan jag höll på att pyssla hemma med mat och bakning så lyssnade jag på P4 dokumentären.
Den ena handlade om: Uteliggaren som blev advokat,
och den andra: Fyra år i skräckfängelse.
Jag kan verkligen rekommendera er att lyssna på dem.
Gripande och intressanta.
Man får perspektiv till sitt egna trygga liv, som jag värdesätter ännu mer när jag hör deras berättelser.
Människoöden fascinerar mig, och gör mig ofta ödmjuk för hur bra jag faktiskt har det.
Det är så fantastiskt roligt när det går bra för personer som verkligen förtjänar det.
Att få en andra chans.
Och att kunna glädjas med andra.
Det är jag så glad för att jag kan göra.

I dag slaskar det rejält i alla fall, och blöt om fötterna och tassarna blev jag och Chess.

Tomas har tyvärr blivit rejält förkyld, och fått hög feber medan han har varit i Lycksele.
Som tur var kunde han vara med hela dagen i går på föreläsningarna, som vad jag förstår var mycket intressanta, gripande och inspirerande.
Ska bli skönt att han kommer hem, det blir lite sakensamt trots att det har varit en bra helg.
Hemmapyssel i dag.
Inga stora utsvävningar med andra ord.
Skönt!

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar