Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 22 mars 2024

Jag hemmanjuter något så oerhört 😊
Jag mår så gott när jag är hemma.
Det är tryggt, mysigt och hemtrevligt.
Jag behöver inte ha femtielva saker som jag måste göra.
Lagomt är bäst, i allt jag gör.
Jag gillar framför allt lugna mornar.
Dricka mitt livselexir.
Drömma, planera, ta en sak i taget.
Jag tror att det är ett måste för att jag överhuvudtaget ska fungera normalt.
Jag har jättesvårt för att känna mig kontrollerad eller övervakad i allt jag gör.
Jag vill kunna känna att jag kan planera och göra saker i min egen takt.
Jag försöker undvika situationer som gör mig stressad, frustrerad och ledsen.
Tyvärr är det ju inte helt ofrånkomligt, men det jag har lärt mig är att inte alltid säga eller skriva det som jag egentligen skulle vilja när jag är arg.
Av den enkla anledningen att jag orkar inte att ta en diskussion om något som kanske inte leder någon vart, eller veta hur det tolkas.
Det räcker att man formulerar sig fel, eller har en annan åsikt så kan det krocka.
Det tar för mycket energi av mig.
Jag aktar mig för att kommentera på sociala medier.
Det finns alldeles för många idioter, som verkar vara kapabel till det mesta.
Aktivister och diverse "foliehattar" står definitivt inte överst på min favvolista.
Ta någon minut och tänka efter före.
Andas.

Chess 💗
Tycker om solens strålar och värme precis som matte gör.

I går följde jag med Lasse till läkaren på uppföljning efter besöket i Östersund.
Sedan klippte han sig, och så var vi och handlade lite.
Jag köpte hem färska schnitzlar från Kafé Tomten till middag.

Jag är lite orolig för Strömsunds framtid.
För många utflyttade.
För lite barnafödande, bara 75 barn i hela kommunen i fjol.
Förskolor som stängs och personal som varslas.
Inget nytt om att Attacus, fd SCF (cementvaru) ska återupptas.
En minst sagt nedåtgående trend.
Många, framför allt ungdomar tycker att Strömsund är för litet.
För lite utbildningsmöjligheter efter gymnasiet är en anledning.
Det finns ju det mesta, men jag kan ju förstå att det kan bli lite tråkigt med utbud av aktiviteter över hela året.
Om man söker lugn och ro och natur så är det perfekt, när man är lite äldre och har ett fast jobb.
Sedan borde företag vara lite mer rädda om de ungdomar som faktiskt vill stanna och jobba här.
De gör det inte lätt för dem att stanna, om jag säger som så.
Bäst att inte skriva något mer, det finns risk för att jag skriver något olämpligt 😉
Man kan inte fortsätta att tänka att så har vi alltid gjort.
Det gäller att hänga med.
Var mer innovativa och utveckla.
Våga chansa typ...


Jag gläds varje dag som jag ser att mer snö tinar bort.

Arbetshelg.
Men först ska jag njuta av ledig dag.
Trevlig helg och på återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar