Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 18 mars 2024

Vårvintern smyger sig sakta men säkert på.
Både lördagen och söndagen bjöd på sol.
Det blev en promenad på isen och skaren båda dagarna.
Vi gjorde även upp en eld och gjorde oss en klämmacka i går, och mamma kom och gjorde oss sällskap.
Pimpeltävlingarna har kommit i gång och Petter och pappa har varit både till Klövsjön och Rossön.
I Rossön kom Petter på 2:a plats 🏆
Petter och Carro kom och åt middag med oss på lördagen.
Risotto med tillbehör.


Kl 22.22.
Det händer ganska ofta att jag tittar på klockan just då.
Jag har funderat lite vad det kan betyda, så jag tog faktiskt och googlade och det stod: Det du ser är ett änglatal, och ofta när du ser ett återkommande tal så är det klockslaget då vi dog i förra livet.
Det står även: att 2222 betraktas som ett meddelande från dina änglar, vilket indikerar att du är på rätt väg och i harmoni med ditt högre jag.
Detta nummer har betydande betydelse och är en kraftfull påminnelse om att fokusera  på att manifestera överflöd, kärlek och ljus i ditt liv.
Ja det kanske stämmer.
Många skulle nog säga att det är nonsens.
Men stämmer det så är det ju i alla fall något positivt.

Jag lärde mig ett nytt ord häromdagen.
Umarell.
Det är en beskrivning på en man, oftast äldre som står och tittar in på byggarbetsplatser.
Om det dyker upp en chans att ge goda råd till byggarbetarna så hugger en umarell direkt.
Kanske onödigt vetande, men jag tycker att det är kul att lära mig nytt.
Jag läser ibland Björn Ranelids inlägg på fb, och tycker att han har rätt i mycket.
Bla skrev han för ett tag sedan om att han funderar på att stämma den svenska staten och skolverket eftersom det är beslutat att elevernas nationella prov i åk 6 och 9 samt gymnasiet ska genomföras digitalt.
I praktiken innebär det att barnen och ungdomarna blir förbjudna att skriva för hand och använda en penna.
Redan nu är det tusentals skolbarn som inte kan skriva läsbara texter med hjälp av penna och papper.
Många människor vet inte heller hur de bla ska använda de och dem.
Det har även framkommit att många barn i Sverige inte kan läsa.
Det är oroväckande att vi inte värnar mer om att lära/tvinga barnen att skriva med penna, hur viktigt det faktiskt är att lära barnen att läsa och det svenska språket.
Jag förstår Björns frustration. 
Jag märker själv att när jag tex ska skriva min underskrift, som inte händer så ofta nu förtiden så blir jag osäker.
En tankeställare till oss alla.

Nu får vi se vad denna vecka bjuder på.
Jag börjar med att jobba kväll.
På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar