Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 26 mars 2024

I lördags blev jag glatt överraskad med ett blommogram.
En helt fantastiskt vacker och ljuvlig bukett som bara utstrålar vår och hopp.
En bukett full av uppskattning från Tomas bröder 💗
Det betyder oerhört mycket.
Glad och rörd.

I dag känner jag mig trött och omotiverad.
Efter arbetshelgen.
Jag skulle ha jobbat från fredag kl 16 till måndag kl 13, men jag fick semester på fredagen, och ändå känner jag mig helt slut.
Jag hoppas att yogan i kväll ska fylla på med ny energi och motivation.
Det går lite lättare att kliva upp på morgonen i alla fall, och bara det är ju ett plus.
Jag har fått klart med semestern, och det blir från mitten på juli och fyra veckor framåt.
Jag har även sökt ledigt en vecka i maj och hoppas att den blir godkänd.
Nu håller vi tummarna att Tomas och jag får semester samtidigt.
Vi hoppas på att kunna hämta hem husbilen någon gång i april, så vi har tid att fixa till den i lugn och ro.

Jag är så oerhört trött på alla fuskare, folk som stjäl, ljuger och allt däri mellan.
Ta bara Putin och Trump.
Är det konstigt att världen ser ut som den gör?
På något jäkla vänster så lyckas de alltid mygla till sig fördelar och får enormt stor uppmärksamhet i media.
Det retar mig att många i dag inte har några skrupler överhuvudtaget.
Många verkar kunna gå genom eld och vatten för att försöka indoktrinera andra i en falsk förhoppning om att de ska "rädda världen", i en egen rädsla över att förlora makten och "hela härligheten".
Vem kan man lita på egentligen?
Folk känner sig otrygga och rädda för att bli utsatt för brott.
En annan gör allt och lite till som förväntas av en som medborgare.
Sköter sig och verkligen försöker vara en god medmänniska.
Medan det inte rör andra i ryggen att de missköter sig, och kanske sätter andra i skiten.
Alternativet att fly till en koja i skogen utan tv, radio och mobil känns inte som den bästa lösningen, men man skulle i alla fall slippa bli besviken på folk gång på gång.

Jag ser fram emot att fira påsk med familjen.
Framför allt att ta det lugnt, att vi kan sitta ute i solen och elda, äta en kolbulle och ladda batterierna 
Jag hoppas du som läser också får en trevlig och mysig påskhelg.
På återseende!
🐥🐣🐣🐥
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar