Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 5 juni 2022

Vart är värmen?
Det är den 5 juni och hittills har vi inte haft många riktigt fina och varma dagar.
Den här veckan har det regnat mycket.
Det är ingen värme i dag heller fast solen skiner.
Det är i alla fall härligt att det grönskar.
Tomas har satt fler hallonbuskar vid gränsen mot grannarna, vi har planterat om chiliplantorna och tomatplantorna.
Nu saknar jag bara lite sommarblommor och någon minigurkaplant.

I går bjöd vi Peter och Carina på middag.
Det var väldigt länge sedan som vi sågs riktigt.
Carina fyllde 60 i veckan och Peter fyllde 60 i april.
Vi passade på att uppvakta varandra.
De fick en fräsch välkomst (sommar) spritz med smaker av fläder, krusbär och prosecco.

Vi bjöd på laxgratäng.
Laxrullar med västerbottenost i vitvinssås.
Som vi serverade pressad potatis och sparris till.
Det blev riktigt lyckat och uppskattat.
Sedan hade jag gjort en enklare variant av cheesecake med digistivesmulor och färska hallon  som jag blandade i skålar.
(Det går även använda kaksmulor)
Så himla trevligt!

Jag har inte blött på 3 dagar.
Jag törs inte riktigt slappna av än, men hoppas verkligen att det är slut efter
2 månader av konstant blödande, mer och mindre.
Jag har inte alls känt mig i form.
Provsvaren har inte kommit än.

Efter en rätt kaosig och tuff arbetsvecka så ska jag försöka att inte göra så mycket i dag. 
Jag har känt mig riktigt trött, sliten och tömd på energi.
När frustrationen rann över fullständigt så skrev jag till Tomas att jag tror att jag ska bli alkoholist på heltid och börja röka.
Balla ur fullständigt och göra något som ingen skulle förvänta sig att jag skulle göra.
Ställa mig utanför systemet och vänta tills de öppnar varje morgon.
Inga krav och ansvar.
Prövade att profylaxandas, men det gick så där.
Om det är någon som undrar så har jag inte börjat dricka och röka än 😉😂😂

Jag väntar på att få besked från Elias om vi ska övningsköra lite.
Han har fått sommarjobb på begravningsbyrån som han gjorde praktik på för ett tag sedan.
Det blir toppen att få tjäna lite egna pengar.
Och framför allt är det bra att han har något att göra på dagarna fram tills att han ska åka till Vilhelmina och ta körkortet i augusti.
Han får vad jag förstår hjälpa till vid begravningar, följa med och hämta avlidna, göra broschyrer och lite annat.
Samma som han gjorde på praktiken med andra ord.
Det är nog inte många 17 åringar som har det som sommarjobb skulle jag tro.

Ha en trevlig och fin nationaldag i morgon!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar