Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 14 juni 2022

När man vill kunna stanna tiden en stund, och inte vill gå och lägga sig.
När det nästan är lika ljust kl 22 som på dagen.
Solen skiner så starkt och så underbart, precis innan den ska gå ner bakom trädtopparna.
Jag har längtat så länge efter sommaren.
Men jag kan känna mig liiite snuvad, då det mesta av tiden tyvärr går åt till att jobba, och vädret kunde definitivt varit bättre.
Jag har alltid så stora och höga förväntningar av sommaren.
Jag vill hinna med så mycket.
Fånga dagen!
Sommaren är alldeles för kort för att sitta inne framför en dator.
Jag ser fram emot semestern så otroligt mycket, så jag är rädd för att de här 5 veckorna som är kvar bara ska bli en slags transportsträcka dit.
 Därför at jag har bestämt mig för att de här 5 veckorna ska jag i stället försöka ta vara på och njuta av varje ledig stund.
Det är så avkopplande att bara vara ute på gården och fixa och greja.
Till och med att rensa ogräs kan vara roligt/terapi.
Och man ser hur fint det blir.


I söndags åt vi en riktigt lyxig middag.
Moa och hennes kompis Evve bjöd oss på langos.
Supergott!
Och Moa fick sälja sin fina moppe.
Perfekt med lite extra semesterpengar, nu när hon och Evve ska åka till Västervik till hennes föräldrar i 2 veckor.
Eftersom Evve fyller 20 medan de är där, så har hon fått hennes present, som hon får dela med Moa i förskott.
En hotellövernattning med SPA i Östersund.

I lördags bjöd vi Tomas pappa på surströmming, och till efterrätt blev det svenska jordgubbar och grädde.

I fredags hade vi AW hos en jobbarkompis som bjöd på middag.
Jättetrevligt.
Efter att bilen gick igenom besiktningen utan anmärkningar.
Så himla skönt.
Besiktaren var så brydd att jag bara hade kört 150 mil med den, sedan förra året.
Så liiite klimatsmart är jag nog ändå.
Det gör nog mycket att jag kan jobba hemifrån varannan vecka.

Provsvaret på vävnaden från livmoderslemhinnan är normalt.
Lättnaden och glädjen som jag känner är enorm.
Nu väntar jag bara svar på cellprovet.

Den största anledningen till att jag bytte jobb var för att jag helt enkelt inte bara vill ha semester med Tomas vart tredje år.
Och betyder det att jag är egoistisk så kan jag stå ut med det.
Livet är värt så mycket mer.
Jag har förmodligen begått den största dödssynden som finns.
Det är i alla fall den känslan jag får, då jag har märkt att några har slutat att heja och låtsas inte se mig.
Men det kan jag också leva med, så länge jag vet att jag gör mitt yttersta och bästa.


I går var det Alvas tur att gå på studentbalen.
På torsdag tar hon studenten.
En rolig och härlig milstolpe i livet.
På lördag börjar hon att sommarjobba.
Till hösten börjar Melvin på gymnasiet.
Muckmiddag i morgon kväll, och examen på fredag.
Nästa år är det Elias tur att sjunga om studentens lyckliga dar...

Jag är så glad och tacksam för allt som jag får vara med om och uppleva.
Nu dröjer det inte så länge förens Gun och Bertil kommer hit och hälsar på.
Det ser vi mycket fram emot.


Puss & Kram
:O)

 

4 kommentarer:

  1. Men va fjantigt ska man inte få byta jobb utan att vissa inte hejar..nog kan mänskligheten vara konstig emellanåt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte bara i mellan åt, rätt ofta faktiskt 😉😄

      Radera
  2. Avundsjukan har inga gränser likaså missunsamheten!! SKIT I DEM! De mår sämst självla!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl det, sorgligt och tragiskt att man inte kan glädjas och unna andra saker i stället.

      Radera