Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 27 maj 2022

När du börjar se på dig själv med respekt, blir du noga med att endast umgås med dem som respekterar dig.

Alltså det är så otroligt kloka ord.
I bland när jag läser en del saker, framförallt sådant som Tomas Gunnarsson skriver så träffar det mig rakt i hjärtat.
Precis som om att det är skrivet till mig.
Kanske har jag blivit lite klokare med åren också.
Men det måste till saker som sker/upplevs innan man inser det själv.
Så är det med det mesta.

I dag är det grått och trist.
Jag klev upp tidigt för att lämna in bilen på service.
Lite tråkigt att Tomas måste jobba, men man har ju inte oömt med semesterdagar tyvärr.
Jag hade lite planer för dagen, men eftersom det regnar så får det vänta.
Det är ganska skönt att inte ha några måsten.
I går klippte jag Chess, så nu har han fått sin sommarfrilla.
Tomas invigde pizzastenen och gjorde pizza i grillen.
Kul att experimentera lite.
Det är bara så mysigt och roligt att få tid tillsammans.
Man kan pyssla med olika saker och ändå känna gemenskapen.
Vi drömmer ofta, och tanken på en husbil växer och växer.
Ofta när vi är ute och går så ser vi husbilar som skulle passa oss.
Och så finns det ju såklart husbilar som vi absolut inte skulle vilja ha.
Typ sådana utan AC, rostiga, rangliga och ofräscha och som dessutom drar litervis med soppa.
Och husrenoveringsdrömmarna finns där hela tiden.
Tänk om...
"Listan" växer hela tiden.
Vi får hoppas att drömmarna slår in någon gång, men förmodligen inte utan att ta lån.
Att vinna pengar lär ju inte slå in.
Och några gamla släktingar lär vi ju inte heller få ärva.
Tur i pengar har jag aldrig haft.

Jag läste ett uttryck häromdagen som jag själv alltid brukar säga:
-man ska alltid vara ute i god tid, man vet aldrig...
Det är sedan gammalt.
Om inte annat så känns det bra att vara i tid.
Så man hinner gå på toa...
eller vad det än kan vara.
Det beror så klart på vad man ska göra.
Jag tycker inte om att komma i sista sekunden.
Sist jag sa det tror jag var till Maria när vi fick besked om att flyget till Österrike ska gå redan kl 06.10 från Arlanda.
Vi har tänkt att bila ner så vi får helt enkelt åka ännu tidigare och anpassa oss.
Vi ska ha tid att stanna efter vägen, hitta en långtidsparkering, checka in och allt det där.
Jag har lite svårt för tidsoptimister, som gärna kommer lite sent jämt, och man måste stressa, och komma med "hjärtat i halsgropen".
När vi skulle åka till Paris 2015 höll vi på att missa planet, och då var vi ändå ute i god tid då vi hade sovit på Arlanda på natten.
Det är nog en orsak till att jag inte vill komma sent.

Det händer saker i Sverige och världen.
Man går sällan oberörd av hur elaka människor det finns, och att det alltid är oskyldiga människor som blir drabbade.
Och hur tragedin och sorgen påverkar så många.
Och man kan inget göra något åt det som vanlig Svensson.
Däremot skulle rättssystemet och politikerna ställa mycket högre krav och vara mycket hårdare.
Är trött på alla som går fri.
Det finns inte tillräckligt med bevis...
Och det är fritt fram att fortsätta begå brott.
Skrämmande.
Samma sak som hur media vinklar saker.
Tyvärr har de alldeles för stark påverkan på vad folk ska tycka och tänka.
Och allt detta tjat.
I bland måste jag bara stänga av för att slippa höra samma sak femtielva gånger.
Det finns några personer som jag bara inte tål att höra deras röster.
De får mig att rysa i hela kroppen.
Och så ska de låta så övertygande.
Tar sig friheten att vara otrevliga.
Eller så ser de så lidande och/eller förvånade ut för att folk tex. tycker något annat än dem.
Mycket spel för galleriet.

Tiden går fort när man har roligt sägs det.
Det är skönt att få tid att skriva av sig lite.
Det bara ploppar upp allt eftersom jag skriver.
Jag vill så klart inte bli någon snackis.
Men det är upp till var och ens samvete vad ni gör med det jag skriver.
Jag vill bli respekterad lika mycket som du som läser säkert vill bli.
Jag är otroligt glad och tacksam för att jag får så mycket respons och omtanke, framförallt på facebook.
Det uppskattar jag väldigt mycket.
Jag blir bara lite nyfiken på alla er "tysta" läsare.
Ni får gärna lämna en kommentar, tycka och tänka.
Jag bits inte
😉

Trevlig Helg!
:O)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar