Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 22 juni 2022

Visst är det vackert fast himlen är grå?
I morse när jag klev upp var det 5,7 grader varmt (kl. 05.30)
I skrivande stund är det i alla fall 20 grader i solen.
Det enda som var positivt med att helgen som var regnade bort, var att jag fick lite gjort inne.
Bla städade jag tvättstugan, och det var verkligen välbehövligt.
Det har definitivt inte stått som nr 1 på priolistan.
Det resulterade i att jag beställde en ny tvättbänk.
Jag kunde väl inte i min vildaste fantasi tro att de skulle vara så dyra.
Och den som vi ville ha från jula till ett bra pris, hade så klart utgått.
Ja ja nu ska i alla fall den fruktansvärt fula och hemska tvättbänken som står där ut.
Vi har haft ett sommarprojekt varje sommar, så detta får bli det här årets.
Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska ge mig på att måla väggar och golv än.
Väggarna är orangea.

Får se vad ekonomin tillåter. Färg är ju så himla dyrt.

Annars har jag dragit på mig en hosta från hel...
Har precis varit och hämtat ut cocillana.
Jag köpte även en spray mot snarkningar.
Enligt Tomas har jag börjat snarka, i bland mer och i bland mindre.
Så de senaste nätterna har ingen av oss sovit särskilt bra.
Är det ett ålderstecken??? 😨
Jag måste ju säga att det är förjäkla smidigt att gå in på 1177, och be dem kontakta mig när jag har skrivit vad jag behöver hjälp med.
Läkaren har svarat inom kort, och som i dag fick jag receptet utskrivet utan besök.
Snacka om att de litar på en.
Förutom Swish så måste detta vara ett av det bästa som har hänt med välfärdstekniken.
Synd att han ska sluta. Men det finns ju fler bra läkare på Nya Närvården.
Förut kunde jag sitta hela telefontiden och inte komma fram.
Så fruktansvärt frustrerande.

I morgon sker slutbetalningen på resten av vandringsresan till Österrike.
Vi följer utvecklingen med kaoset på Arlanda.
Hoppas innerligt att det hinner bli någon ordning tills vi ska åka.
Det är ju rent förjävligt att folk ska missa flyget, fast de har gjort allt rätt för att inte göra det.

Både jag och Tomas är ganska trötta och slitna nu.
Det känns som att semestern kommer att var mer än välbehövlig.
Jag är så glad och tacksam över att vi får 4 sammanhängande veckor tillsammans.
        
Jag får passa på att önska dig en riktigt trevlig, solig och fin midsommarhelg.
Det ser ut att bli fint väder, så jag håller tummarna för det.
Var rädd om dig, det finns bara en av dig och det är du 💗
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar