Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 6 maj 2022

Vi fortsätter att fira.
Förra lördag åkte vi till Östersund och frossade i rödvinsfondue på En liten röd.
Att få sätta sig vid dukat bord, bli serverad, sitta länge, och sedan slippa ta hand om disken.
Det är lyxigt.
Fondue har vi inte ätit med barna någon gång, och det kändes som att det var rätt tillfälle nu när de har blivit stora och har ro att sitta och äta (utan att få myror i benen efter 10 minuter)
Jag tycker om att vi är tillsammans.
Och gör olika saker som alla tycker om.
Det är själva grunden, fundamentet och stommen som gör att vi får en stark och fin relation.
Så på vägen hem bestämde vi (jag, Tomas och grabbarna) att vi ska åka till Ankarvattnet i sommar och fiska.
Jag har bokat en stuga och en båt med motor på Lia ranch, där Tomas och jag bodde i somras när vi vandrade till Bjurälven.
Så nu får vi hoppas att vädergudarna är med oss också då. 
De blev jättetaggade på att fiska, så resan hem gick fort, trots den dåliga omledningsvägen mellan Hallviken och Ulriksfors.
Det gick bara köra 30-40 km, med risk för att få punka då de hade lagt på grovt grus.
Jag har sett en bild på när två lastbilar möts efter den vägen, och den ena fick vika in backspegeln för att de överhuvudtaget skulle ta sig förbi varandra.
Många avåkningar.
Det blir inte roligt vecka 28 när de ska stänga bron hela veckan.
Mitt i semesterrusningen, då många förmodligen ska åka Stekenjokk.

Det är inte ofta som jag sitter och bloggar en fredag kväll.
Tomas har åkt till Stockholm och kommer hem på söndag kväll.
Just nu regnar det, men det var faktiskt +18 grader tidigare i dag, så det finns hopp.
Det har inte varit någon riktig värme här sedan i påsk.

Jag har jobbat min första vecka som heltids planerare.
Förut har jag varit så inställd på att jobba helg.
Nu kan jag ligga kvar på mornarna så länge jag vill.
Äta frukost länge.
Vara mer med Tomas.
Fast nu lär jag inte se så mycket av honom då golfsäsongen börjar snart.

Jag var förmodligen på det sista utvecklingssamtalet med Elias i veckan.
När de fyller 18 så är det inte obligatoriskt längre.
Han hade fått toppbetyg på båda praktikplatserna.
Roligt att höra.
Det värmer i hjärtat.
Så innan vi åkte hem gick han in för att söka sommarjobb, både på team sportia och begravningsbyrån.
Det är alltid bra att lägga ut lite krokar.
Förhoppningsvis kan han få napp någonstans.
Tjänsten på campingen blev tillsatt av en annan sökande.
 tyvärr.
Han har inte fått svar från dollarstore än.

Ha nu en riktigt skön och trevlig helg!
På återseende.
:O)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka härliga dagar och så mysigt du haft det! Förstår att det är skönt att inte jobba helger!
    Vet inte vad som hänt, men kan inte kommentera som ”mig själv” utan var tvungen att kommentera anonymt. Men det är jag och jag önskar dig en fin dag och en underbar helg!
    Kram och hälsa/ Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom helgen snar tär slut så får jag önska dig en fin och underbar vecka.
      Tusen tack för att du kikade in och lämnade en kommentar. Kram Katarina 🥰

      Radera