Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 15 maj 2022

I tisdags träffade jag mina arbetskamrater på Gästis på La Mareé.
De gratulerade och avtackade mig.
Jag blev bjuden på en jättegod tre rätters middag, fick blomman på bilden och köpmannapresentkort från alla på Solbacken.
Det var så trevligt, och så roligt att träffa dem.
Lena, Elisabeth och Suz har jag jobbat med i 10 år.
Reino några år kortare.
De kommer att bli sakensamma 💗



I torsdags fyllde Sara 50 år ung 💗
Jag skickade ett memmo till henne, klicka på länken Sara 50 år.
Det blev en riktig överraskning, så roligt.
Jag firade även chokladbollens dag i efterskott, och 30 år i kommunens tjänst.
Man tager vad man haver.
Bubbel får det bli en annan dag. 


Jag ska bara...
Mest på jobbet men även hemma.
Den här veckan var riktigt tuff på jobbet.
Jag har inte slutat när jag ska sluta en enda dag.
Hjärnan har verkligen gått på högvarv.
Vi har matat och matat in vårdtagare och deras insatser/besök i det nya systemet, som drar i gång i morgon.
Jag har verkligen dubbelcheckat så jag inte ska glömma något viktigt.
Ändå har jag vaknat på natten och känt mig osäker.
Jag vill ju att det ska bli en så bra start som det bara går för personalen.
Även om alla har fått utbildning så är det inte förens man kan börja med det som det blir verklighet.
Därför skulle det vara så trist om det börjar med att strula.
Jag hoppas att det krävs bara lite justeringar tills alla känner sig nöjda.
Jag har börjat få liiite kläm på det. 
Det är mycket att lära sig, framförallt alla funktioner som vi kan använda oss av.

Tomas fick feber och kände sig yr i torsdags.
Han tålde tydligen inte "fjollträsk" luften 😉
Så vi fick tacka nej till en middag som vi var bjudna på i går tyvärr.
Och avstå vårstädningen på golfbanan.
Vi har mest hållit oss hemma.
För att han skulle få lite luft i går så åkte vi till stället på bilden.
Så vackert.
Tänkte att vi kanske skulle få se en bäver komma simmandes.
Det hade ju varit så häftigt.
Jag har krattat trots blåsten.
Det går ju inte vänta på att den ska avta.
Jag har även planterat några penséer.
Och i dag har jag övningskört med Elias.
Helgerna går som alltid alldeles för fort.
Men jag njuter av dem varje sekund.
Vi tittade på eurovision...
Absolut var sympatirösterna på Ukraina självklara, men nog var Cornelia bra mycket bättre.
Och nu ska vi gå med i NATO.
Ska bli intressant att se vad det innebär.
Det är inte lätt att hänga med i alla svängar.
Om jag inte missminner mig så var det en politiker som garanterade att det aldrig skulle ske 😉

Nu ska det smaka gott med nybakad toscakaka till kvällsteet.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar