Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 25 maj 2022

Jag hade egentligen inte tänkt skriva om detta, men nu har det gått en vecka och jag tänker att det är ju ändå något som händer i mitt liv.
Jag är förmodligen inte ensam om det, men många väljer nog att varken prata eller skriva om det.
Efter att jag hade blött i flera veckor, och det inte blev mindre och mindre som jag har gått och trott, utan det blev mer och mer, så bokade jag en tid hos barnmorskan.
Jag blev ordentligt undersökt, vilket är en oerhört obekväm situation.
Jag känner mig alltid så fruktansvärt utlämnad.
Jag försökte verkligen både andas och slappna av.
De kunde inte se något konstigt, så det är jag oerhört glad och tacksam för.
Jag har fått en medicin som jag ska äta i ett halv år, som ska reglera mensen.
Jag är egentligen emot hormoner med tanke på alla biverkningar som det kan ge.
Men jag måste ju ge det en chans i alla fall.
Nu väntar jag på svar på cellprovet och provet på slemhinnan.
Jag får räkna med att få vänta flera veckor, i alla fall på det sist nämnda.
Magkänslan säger att jag "bara" har drabbats av mensrubbningar.
Men det är klart att en viss oro finns det ju.
Det är lätt att flyga i väg i tankarna i bland, och tro det värsta.
Som tur är gör jobbet och annat att jag inte tänker på det så mycket ändå.
Kroppen håller förmodligen på att förbereda sig för klimakteriet.
Jag har ingenting att skämmas för.
Och jag har ingen makt att påverka det som sker.
Kroppen har verkligen känts som en berg och dal bana.
Det är svårt att beskriva känslan men det påminner om när man åker en sådan.
Eftersom jag har haft stört blödningar så har jag inte velat vara långt från en toalett.
Jag har varit livrädd att det ska blöda igenom när jag tex är på affären.
Därför är det så skönt att kunna jobba hemifrån.
Annars hade jag nog behövt vara sjukskriven ett tag, i alla fall tills det har lugnet ner sig, som jag verkligen hoppas att det gör snart.
Detta i kombination med mycket jobb, så har det inte blivit att jag har skrivit här på över en vecka.
Jag är glad att jag har den bästa stöttning som jag kan få av de närmaste.

I lördags bjöd jag hit en god vän på sen lunch.
Vi kunde sitta ute, och det var så trevligt på alla sätt och vis.
Hon bjöd på Kaffe Karlsson, som blev pricken över iét.
Jättegott!
Timmarna bara flög i väg.
Sedan tittade jag på finalen på lets dance.
På söndagen fixade och grejade jag ute på gården.
Vi satte både potatis och morötter.
Sedan kom mamma och pappa hit och åt pizza med mig och Tomas.

I måndags fyllde Lena 50 år.
Och självklart blev det en födelsedagshälsning till henne också från mig.
Så roligt att kunna skicka så trevliga memmos.
 
Nu är jag 4 dagars ledig.
Jag skulle ha slutat kl 12, men klockan blev över 12.30 innan jag loggade ut.
Det går nästan inte med ord beskriva hur skönt det ska bli.
Jag har längtat så mycket efter en längre ledighet.
Vi ska bjuda Tomas pappa på middag.
På lördag är det köpmannamarknad.
Hoppas att det inte blir regn som det spås just nu.
Det får gärna vara lite sol, om man fick bestämma.

Ha en riktigt trevlig kristi himmelsfärds helg!
På återseende
:O)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar