Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 21 januari 2022

Fredag eftermiddag och snart är det helg.
Jag har jobbat en fem dagarsvecka på planeringen.
Onsdag och torsdag em flexade jag ut och gjorde klart och lämnade in den ena årsräkningen, och även sluträkningen för huvudmannen som avled för några veckor sedan.
Det känns bra att få det gjort så dödsboet kan ta över sedan.
Jag behövde inte sitta och jäklas så mycket och det får jag vara tacksam över.
Jag har ju en viss rutin på det hela, och det är ju en fördel så klart.
Moa kan behöva lite tips och råd när hon ska göra sin första årsredovisning för sin huvudman.
Det kan vara lite krångligt i början att veta vad man ska skriva vart osv.
Många siffror blir det.

3:e dosen vaccin fick jag i tisdags.
Kände mig lite seg och öm i armen på onsdagen, men annars som vanligt.
Jag fick pfizer denna gång.
De andra två doserna var astrazeneca.
Har varit lite skeptisk till att blanda.
Man vet ju inte om man kan få biverkningar.
Det är nog det som gör mig mest orolig.
Men magkänslan säger ändå att det är det rätta, helst med tanke på att jag jobbar med äldre och sköra.
Vad som händer i framtiden kan man ju som tur är inte veta.
Jag har inga laster och är inte överviktig, jo kanske några kilo men det är inget jag är orolig över.
De kan vara bra ha.
Vi tittade på Reneés brygga i går.
Jag gillar Peter Stormare.
Han var något irriterad över egoistiska människor, som måste åka till fjällen på sportlovet eller till Mallorca på semestern, för det har vi alltid gjort.
Att folk tänker bara jag jag jag.
Och jag kan bara hålla med honom.
Man kan stanna hemma, det går alldeles utmärkt.
Peter verkar vara en mycket klok person med mycket värme och humor.

Ljusstakarna på brickan fick jag av Petter i julklapp.
För att slippa att ljusen rinner så köpte jag batteriljus, och det går nästan inte se någon skillnad tycker jag.
Dessa ljus är 15 cm så det passade precis.
Det blev så mysigt.
Roligt att kunna ha lite olika på bordet.

Annars har det inte hänt så mycket den här veckan.
Har inget särskilt inplanerat i helgen.
Ska bli skönt med sovmorgon i morgon.
Jag lär väl somna i soffan i kväll när värmen från kaminen söver.
Nu ska jag ta en promenad med Chess innan jag ska göra fajitas till middag.

Trevlig helg!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar