Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 14 januari 2022

Chess är nu förtiden min kollega på hemmakontoret.
Han är ett bra sällskap, och det är bra att jag tar mig ut på en promenad på lunchen.
Förövrigt så pratar jag med de andra över skype, och på morgonmötet så ses vi över Teams för avstämning hela gänget.

Den här veckan fick jag också rycka in extra (inbeordrad), denna gång inom hemtjänsten.
I onsdags stängde jag datorn här hemma strax före kl 16, och for direkt ner på gruppen för att hinna få lite information och byta om.
Jag fick åka en runda som jag själv hade lagt.
Lite ovan med intraphone, men tror att jag lyckades fixa även det.
Tur att jag känner till de flesta gator här på byn.
Jag fick göra kväll strax efter kl 21.
Sedan upp igen på torsdag morgon för att testas 06.30.
Vänta på svar innan jag fick börja jobba.
Till lunch hade jag jobbat klart.
Sedan tog jag faktiskt ledigt resten av dagen.
I dag har jag också jobbat halva dagen, eftersom jag gick in extra som planerare på min lediga dag i tisdags.
Tänker att jag verkligen försöker "dra mitt strå till stacken" för att hjälpa till när det krisar med folk.

Annars har det mesta handlat om vädret den här veckan.
Sådant som man inte kan påverka, men ändå blir drabbad av på olika sätt.
Strömavbrott, snö, regn, blåst, snorhalt och skittung snö om vartannat.
Inställda skolskjutsar och bussar.
Krockar och avåkningar.
Översvämningar.

I måndags åkte resten av julen ut.
Det är rätt skönt att allt blir som vanligt igen.

Blev påmind om att det är dags för årsräkningarna, o
ch en sluträkning (en av mina huvudmän avled förra vecka) då det kom brev från överförmyndaren i veckan.

Förövrigt så irriterar vi oss på de höga diesel/bensin och elpriserna.
Det är inte rimligt.
Det är många som blir drabbade hårt av detta.
Både privat personer och företagare inte minst.
Vart ska det sluta?
Det kan ju "slå undan fötterna" på vem som helst.
Miljöpartiet har definitivt inte min röst i alla fall.

I dag blir det en tomat och fetaostpaj till middag.
Nu när vi inte har några barn här, så passar vi på att äta sådant som vi inte har ätit på väldigt länge.
Häromdagen åt vi tex omelett med champinjonstuvning.
Jättegott!

Känner mig tacksam för mycket.

Ha en riktigt skön och trevlig helg!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar