Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 10 december 2021

Häromdagen när jag stod i köket och tittade ut genom fönstret så trodde jag först att jag såg fel.
Kan det verkligen vara steglits?
Här?
Och nu?
Jag blev överlycklig.
Så himla roligt att få en fågel på besök som jag bara har sett på bild förut.
Helst när jag inte lyckades se min favoritfågel sidensvansen i höstas, trots att vi hade så mycket rönnbär.
Tallbit har vi också haft på besök, både hanen som är röd och honan som är gul, men det har vi haft förut också.
Det kanske inte har någon betydelse för andra, men för mig var det en väldigt rolig upplevelse.
Fåglar är otroligt underhållande, och många är väldigt fina att titta på.
Synd att bilden blev lite suddig, men de togs genom fönstret för att inte skrämma dem.

Steglitsen har väldigt fina färger och täckning, med det röda huvudet, den vita kragen och de ser ut som en bandit över ögonen.
Hoppas att de vill komma tillbaka någon gång.

Historien om den sk "badbollen" julkulan fick en bra lösning.
Klarna har hjälpt mig så jag bara fick betala för frakten.
Det känns så ofantligt skönt.
De kände förmodligen till det här företaget, med det konstiga namnet levande räv.
Handla aldrig av dem!
Jag hoppas verkligen att de stoppas så att inga fler blir lurade.
De ska bli spännande att se om konsumentverket hör av sig något mera.

Det har gått jättebra att jobba hemifrån den här veckan.
Jag kan sova en halvtimme längre och behöver inte stressa.
Det känns nästan lite lyxigt.
I dag kunde jag köra snöslungan på lunchen.
Plogkanten var både tjock och hård.
Inget man vill köra över med bilen.

I går kväll när jag satt och funderade, så kände jag hur skönt det är att vara en fullständigt ointressant person.
Det finns ingenting att skvallra om.
Det finns ingenting att spekulera om.
Inga rykten att föra vidare.
Jag är en rätt tråkig person som bara vill ha lugn och ro.
Efter så många år så är insikten att det bästa är att vara så neutral, lagom och normal som det bara går.
Jag tycker inte om uppståndelser.
Däremot så uppskattar jag att det är så många som läser min blogg.
Som jag har skrivit förut så är det mitt/vårt liv som förhoppningsvis kommer att finnas kvar även efter att jag har lämnat detta jordeliv.
Till mina barn och kanske barnbarn.
Glad, nöjd och otroligt tacksam.

Trevlig 3:e advents helg!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar