Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 16 december 2021

Här har det hänt grejer i veckan.

Häromkvällen fick vi känslan av att vi hade en transformers på västra bergevägen.
Det brakade till och sen yrde det.

Så nu är "lillskogen" ett minne blott.
Men jag tror och hoppas att det kommer att bli riktigt bra.
Vi kan redan se lite lampor och hus där bakom.
Och förmodligen kommer vi ha sol längre på em/kväll.
De har även avverkat där vi brukar gå med Chess i skoterspåret.
Så nu är det febril trafik av timmerbilar på vägen.
Såg i morse att de även har börjat avverka bakom hälsocentralen/Näva nu.

Tänk att jag kan "äta av kakan" och ändå ha kvar den.
Typ det bästa av två världar kan man säga.
Att jag har fått möjligheten att pröva ett nytt jobb, och ändå ha kvar den andra foten  på mitt "gamla" jobb.
Ett jobb som jag har brunnit för sedan dag 1.
Men otroligt roligt att få upptäcka en helt ny sida av sig själv.
Och jag tror att det är bra för kroppen att få lite återhämtning, och få vara lite mera ledig på kvällar och helger.
Jag har gjort det i 25 år, minst.
Det är dags att tänka lite mer på mig själv nu.
Innan kroppen säger i från, för att slippa bli sjukskriven, som många faktiskt blir inom vården.
Livet är inte för evigt.
Jag vill kunna fortsätta och orka vara en aktiv person.
(inte bitter och sur)
Bli snällare mot mig själv.
Tillåta mig...
Detta var den bästa julklappen till mig själv.
Jag har fått låna ett höj och sänkbart bord så jag kan alternera när jag jobbar här hemma också.
Dagarna går fort.
Jag har lärt mig att hantera flera för mig helt nya saker.
Bla skype och teams.
När jag känner att jag har tid och lust ska jag försöka göra rummet lite mysigare och trevligare.
Moa och Evve fick ta dubbelsängen som ändå stod här till ingen nytta.

Inte så konstigt att det ser ut som det gör i världen när folk tittar snett (blänger) på varandra för att de råkade ta den sista förpackningen toarullar på hyllan.
I färskt minne från förra året i början på coronapandemin.
Det är skrämmande hur egoismen har tagit över förnuft och samvete.
En reflektion över hur människan verkligen fungerar.
Bara jag får...
Då är man beredd att "bestiga berg".
Sorgligt!

Det diskuteras överallt om man får kräva coronapass på evenemang.
Att en folkgrupp stängs ute, bla från luciafirandet i kyrkan i måndags.
Jag tänker, vad hade vi förväntat oss?
Som allting annat så är även detta en "vattendelare".
Två läger som hugger från två håll, och det blir en dålig stämning.
Och i slutänden så finns det ingen som har rätt?
eller fel?
Förut kunde jag ge mig in i "diskussioner" på facebook.
Vissa kan jag läsa och begrunda i dag och känna att, nä det blir inget bättre.
Jag blir bara irriterad i onödan.

I dag ska jag köpa några julklappar till min huvudman.
Göra ingefärashot och kanske slå in någon julklapp.
Känns som en lagom ledig dag innan jobbarhelg.
Tyvärr missar jag både julbord i morgon i Storåbränna (när man för en gångs skull äntligen blir bjuden) och bandymatcher i Engconhallen på lördag.
Men jag får i alla fall vara ledig både jul och nyår.

Hoppas att du julstökar lagomt.
Som känns bra för dig.
Tänk på att en inte ska göra allt.
Det finns fler som kan göra.

Ha en mysig fjärde advent!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar